• چ. اکتبر 23rd, 2024

از غذاهای آلوده به لیستریا تا واکرهای کودک؛ اقلام تحت فراخوان سازمان بهداشت کانادا

سازمان بهداشت کانادا و آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا، جدیدترین مواد غذایی و محصولات خطرآفرین برای استفاده توسط کانادایی‌ها را اعلام کردند.

سازمان بهداشت کانادا و آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا اقلام مختلف از جمله غذاهای آلوده به لیستریا را تحت فراخوان قرار داده است. در ادامه لیست محصولات و اقلام خوراکی و غیرخوراکی که کانادایی‌ها باید مراقب مصرف و استفاده از آنها باشند را ذکر خواهیم کرد.

مواد غذایی تحت فراخوان سازمان بهداشت کانادا

پیتزای آمریکایی

پیتزای آمریکایی: آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا پیتزای آمریکایی برند OGGI که با گوشت برند بیاند میت(Beyond Meat) ساخته شده است، را به دلیل عدم اعلام اطلاعات مربوط به شیر درون آن تحت فراخوان قرار داده است. این پیتزاها با کد محصول یونیورسال ۶۲۸۴۵۱۶۸۴۷۷۰  قابل شناسایی هستند.

سوسیس تابستانی

سوسیس: آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا پس از مشاهده آلودگی احتمالی لیستریا مونوسیتوژنز در نتایج آزمایش‌ها، فراخوانی برای سوسیس‌های تابستانی بزرگ و کوچک فروشگاه گوشت باومن صادر کرد. این سوسیس‌ها را می‌توان با کد محصول جهانی ۰۲۰۰۲۰۰۳۳۸۰۰۶ و ۰۲۰۰۲۰۲۴۲۲۰۰۰ شناسایی کرد. سازمان بازرسی مواد غذایی هشدار داد که غذای آلوده به این نوع باکتری ممکن است فاسد به نظر نرسد و یا بوی آن بد نباشد، اما همچنان می‌تواند شما را بیمار کند.

سینه مرغ

سینه مرغ: سینه‌های مرغ کریسپی کاملا پخته شده برند پینتی نیز به دلیل احتمال وجود قطعات فلزی در این محصول توسط آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا فراخوان شده است. این مرغ با کد محصول یونیورسال ۰۶۹۰۹۴۶۲۳۲۳۶ قابل شناسایی است.

سازمان بهداشت کانادا

سالاد: همچنین این آژانس پس از نگرانی از آلودگی لیستریا ناشی از شیوع مرگبار این بیماری در ایالات متحده، برای برخی از بسته‌های سالاد برند پرزیدنت چویس و تیلور فارمز، فراخوانی صادر کرد. اعلامیه فراخوان شامل بسته‌های سالاد ذرت خیابانی به سبک مکزیکی بود که در کیسه های ۲۸۵ گرمی و یک بسته دوتایی کیسه‌های ۳۳۵ گرمی فروخته شده است. این فراخوان محصولاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که تاریخ تولید آن قبل از ۱۹ فوریه است.

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا گفت که هیچ بیماری مرتبط با مصرف بسته‌های سالاد در کانادا گزارش نشده است. بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، حداقل ۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، که همین امر منجر به بستری شدن ۲۳ نفر و مرگ دو نفر شده است.

سازمان بهداشت کانادا

سیب زمینی و دیپ: این آژانس همچنین سیب‌زمینی جنوب غربی، لوبیا سیاه و تخم‌مرغ و دیپ6 لایه لوبیا سیاه برند روخو را نیز به دلیل آلودگی احتمالی لیستریا تحت فراخوان قرار داده است. این دیپ با استفاده از پنیر فراخوان شده برند Rizo-López Foods، از جمله پنیرهای موجود در بسته‌های سالاد تحت فراخوان، تولید شده است. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا گفت که مصرف کنندگان باید بررسی کنند که اگر هر یک از مواد غذایی ذکر شده را خریداری کرده‌اند، آنها را بیرون بریزند.

پرده پنجره

سازمان بهداشت کانادا یک فراخوان برای مینی کرکره‌های فیلتردار نوری شارژی برند Morningstar Achim GII  به دلیل وجود خطر خفگی مربوط به آن صادر کرد. طبق گفته وزارت بهداشت، این کرکره‌ها، قوانین مربوط به پوشش پنجره‌های کابلی کانادا را رعایت نمی‌کنند.

سازمان بهداشت کانادا

کودکان خردسال ممکن است طناب‌های حلقه‌ای این پرده را به دور گردن خود بکشند یا آنها در هم پیچیده شوند که همین امر می‌تواند باعث خفگی یا مرگ شود. قسمت‌های کوچک پرده نیز می‌تواند خطر خفگی را ایجاد کند.

سازمان بهداشت کانادا گفت که در حالی که این شرکت فروش خود را در کانادا متوقف کرده است، پرده‌ها همچنان برای فروش توسط فروشندگان خارجی تایید نشده، در بازارهای آنلاین موجود است. آنها افزودند که تعداد نامعلومی از محصولات در کانادا فروخته شده است. هیچ حادثه یا جراحتی مربوط به این پرده‌ها تاکنون گزارش نشده است. اما سازمان بهداشت کانادا از مشتریان می‌خواهد که استفاده از پرده‌ها را متوقف کرده و با خیال راحت آن‌ها را دور بیاندازند.

واکر کودک

سازمان بهداشت کانادا برای چندین برند واکر کودک، به دلیل خطرات موجود و احتمال آسیب‌دیدگی، فراخوانی صادر کرد.

سازمان بهداشت کانادا

واکرهای کودک برندهای Olmitos، Kikkaboo  و Plastimyr  در کانادا تحت فراخوان قرار گرفته و استفاده از آن ممنوع شده‌ است. وزارت بهداشت هشدار داد که کودکان در حین استفاده از این واکرها ممکن است از پله‌ها به پایین بیفتند.

مدل‌های برند Olmitos عبارتند از: واکرهای باغ وحشی، حیوانات، بهترین دوستان، ماشینی، F1 و ستاره‌ها. این شرکت گفت ۷۰۰ مورد از این مدل‌ها را از آوریل تا دسامبر ۲۰۲۳ در کانادا فروخته است.

مدل‌های برند Kikkaboo عبارتند از: مدل ماشینی، کلاویر، جنگلی، کفشدوزکی، ابری، اقیانوسی و اسب شاخدار. این شرکت گفت ۲۸ مورد از این مدل‌ها را از اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۳ در کانادا فروخته است.

واکرهای کودک برند Plastiymr در رنگ‌های آبی، خاکستری و صورتی عرضه می‌شوند. این شرکت گفت که هشت مورد را از آوریل تا دسامبر ۲۰۲۳ در کانادا فروخته است.

هیچ حادثه یا جراحتی برای همه برندها تا ۷ فوریه گزارش نشده است. سازمان بهداشت کانادا گفت که مصرف‌کنندگان باید استفاده از واکرهای کودک را متوقف کنند و آنها را با خیال کنار بگذارند یا محصولات را برای بازپرداخت به سایت TradeInn.com برگردانند.

News Editor
Author: News Editor