• چ. اکتبر 23rd, 2024

زیردریایی بازدیدکنندگان تایتانیک در اقیانوس اطلس گم شد

ByAMG News

ژوئن 21, 2023

عملیات نجات در اعماق آب‌های اقیانوس اطلس در جنوب نیوفاندلند و لابرادور برای یک زیردریایی شناور که افراد را برای مشاهده لاشه کشتی تایتانیک حمل می‌کرد، در جریان است. گارد ساحلی کانادا در این عملیات که توسط گارد ساحلی ایالات متحده در بوستون هدایت می‌شود، به کمک نیروها شتافته است. شرکت پشتیبان این ماموریت می‌گوید که در حال بررسی و بسیج همه گزینه‌ها برای بازگرداندن ایمن خدمه است.

این سفر زیر آب توسط شرکتی به نام OceanGate Expeditions انجام شده و آنها تایید کرده‌اند که یکی از کشتی‌های خود به نام «تایتان» مفقود شده است. به گفته دریاسالار «جان ماگر» از گارد ساحلی ایالات متحده، پنج نفر در این زیردریایی بوده‌اند.

در مورد این زیردریایی چه می‌دانیم؟

زیردریایی بازدیدکنندگان تایتانیک در اقیانوس اطلس گم شد

طبق گفته OceanGate، زیر دریایی تایتان یک شناور ساخته شده از فیبر کربن و تیتانیوم است که از نظر وزن سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر از هر نوع زیردریایی عمق پیمای دیگری است و می‌تواند تا عمق 4 هزار متری در دل آب فرو برود. به گفته این شرکت، این زیردریایی در چندین اکسپدیشن مورد استفاده قرار گرفته است و پنج نفر را برای دیدن کشتی تایتانیک به ارتفاع ٣ هزار و ٨٠٠ متری برده است.

ابعاد آن ۶.٧ متر طول، ٢.٨ متر عرض و ٢.۵ متر ارتفاع است. وزن آن حدود ١٠ هزار کیلوگرم است و می‌تواند محموله‌ای به وزن ۶٨۵ کیلوگرم را حمل کند.

سرعت این زیردریایی چقدر است؟

این زیر دریایی با سرعت سه گره یا حدود ۵.۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند در حالت‌های مختلف دریایی کار کند. گزارش شده است که این زیردریایی در حدود ٣٧٠ مایل دریایی یا ۶٨۵ کیلومتر در سواحل نیوفاندلند در حین انجام ماموریت غواصی به سمت لاشه‌های افسانه‌ای تایتانیک ناپدید شده است.

گارد ساحلی ایالات متحده می‌گوید که شاهزاده قطبی حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه پس از شروع فرآیند فرود، ارتباط خود را با تایتان از دست داده است.

این زیردریایی چقدر امن است؟

 

زیردریایی بازدیدکنندگان تایتانیک در اقیانوس اطلس گم شد

شرکت OceanGate می‌گوید که مجموعه‌ای از حسگرها و سایر فناوری‌های موجود در زیردریایی امکان نظارت بر فشار داخل کشتی را در هنگام فرود و ارزیابی یکپارچگی سازه را فراهم می‌کند.

این شرکت می‌گوید: «این زیردریایی امکان تشخیص هشدار اولیه را برای کاپیتان، همراه با زمان کافی برای توقف فرود و بازگشت ایمن به سطح را فراهم می‌آورد».

به گفته «داگ السی»، مدیر اجرایی انجمن کانادایی پیمانکاران غواصی، این کشتی دارای چراغ‌هایی است که همیشه فعال هستند. به این ترتیب می‌توانید آنها را در زیر آب پیدا کنید و بدانید کجا هستند.

السی می‌گوید، اما اگر ارتباطات بین زیر دریایی و کشتی که از آن به درون آب پرتاب شده قطع شود و نتوان آن را روی سطح پیدا کرد، در آن زمان است که گارد ساحلی با تمام امکانات خود در محل مستقر شده تا مکان این زیردریایی را در سطح اقیانوس یا زیر سطح آن بیابند.

افراد چقدر می‌توانند در این زیردریایی زنده بمانند؟

به گفته OceanGate، در مواقع اضطراری، قابلیت پشتیبانی از افراد برای پنج نفر در زیردریایی تایتان به مدت ٩۶ ساعت یا چهار روز وجود دارد.

تایتان چند بار برای بازدید از کشتی تایتانیک به زیر آب رفته است؟

این شرکت در حال حاضر پنجمین مأموریت بازدید از تایتانیک خود در سال ٢٠٢٣ را انجام می‌دهد. طبق اعلام وب سایت این شرکت، قرار بود که این ماموریت هفته گذشته آغاز شود و پنجشنبه به پایان برسد. تایتان از سال ٢٠١٩ تاکنون ده‌ها ماموریت غواصی به محل کشتی غرق شده انجام داده است.

AMG News
Author: AMG News