• چ. اکتبر 23rd, 2024

تنها سه دانشگاه کانادایی در رتبه بندی جدید دانشگاه های جهانی در میان 100 دانشگاه برتر قرار گرفتند

ByNews Editor

ژوئن 28, 2023

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS برای امسال شامل 31 دانشگاه کانادا از 1,499 دانشگاه بوده است، اما تنها سه دانشگاه این کشور در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

بر اساس رتبه بندی منتشر شده، دانشگاه تورنتو (U of T) در رتبه 21 جهانی قرار گرفت و از جایگاه 34 خود در سال گذشته به طور قابل توجهی صعود کرد. همچنین این دانشگاه برای “شهرت علمی” خود با امتیازبچی استثنایی در رتبه یازدهم در این رده در سراسر جهان قرار گرفت.

دانشگاه مک گیل همچنین با صعود یک پله ای به رتبه 30 جهانی صعود کرد اما در سطح ملی در مقام دوم و پایین تر از U of T قرار گرفت. با این حال، مهم‌ترین جهش در رتبه‌ها مربوط به دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) بود که از رتبه 47 در سال گذشته به جایگاه 34ام جهانی در سال جاری رسید. همچون سال گذشته، UBC در رتبه سوم در سطح ملی ایستاد.

پس از UBC، تا جایگاه 111 که دانشگاه آلبرتا که دانشگاه آلبرتا آن را به خود اختصاص داد، هیچ موسسه کانادایی را در رتبه بندی نمی بینیم. دیگر دانشگاه های کانادایی در این لیست عبارتند از: دانشگاه واترلو، کنکوردیا، مک مستر، دالهوسی، کارلتون، یورک یو و سایمون فریزر. برای تعیین این رتبه‌بندی، QS «بزرگ‌ترین دستاپرد روش‌شناختی از زمان تاسیس این نهاد» را به کار گرفت.

این نهاد علاوه بر بهبود و ارتقای شاخص‌های موجود -همچون شهرت علمی، شهرت کارفرما، و نسبت دانشجویان دانشکده- سه معیار جدید نیز تحت عناوین پایداری، نتایج استخدام و شبکه تحقیقات بین‌المللی را نیز به شاخص های قبلی افزود.

بر اساس این عوامل، نمره کلی U از T از صد 86.3، مک گیل 83.7 و UBC 81.5 است.

News Editor
Author: News Editor