• چ. اکتبر 23rd, 2024

جدیدترین فراخوان‌ های سازمان بهداشت کانادا در سال ۲۰۲۴

در جدیدترین سری از فراخوان‌ های سازمان بهداشت کانادا، مواردی نظیر شیرخشک، روروک و حشیش خشک شده تحت هشدار قرار گرفتند.

سازمان بهداشت کانادا و آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا این هفته اقلام مختلفی از جمله واکر کودک، شیر خشک پودری و ماساژورهای شخصی را تحت فراخوان قرار داد. در این مقاله به این فراخوان‌ها می‌پردازیم تا بتوانید ریسک مواجهه با خطر آنها را به حداقل برسانید.

شیرخشک نوزاد انفامیل

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا روز یکشنبه فراخوانی را برای شیر خشک Enfamil Nutramigen A+ LGG Hypoallergenic Infant Formula به دلیل آلودگی باکتریایی صادر کرد. این آژانس اعلام کرد که ظرف ۵۶۱ گرمی این شیرخشک پودری ممکن است به یک پاتوژن به نام کروناباکتر ساکازاکی آلوده شده باشد.

شیرخشک نوزاد انفامیل

ظروف مربوط به این محصول را می‌توان با کدهای محصول جهانی ۰ ۵۶۷۹۶ ۰۰۴۹۸ ۲ و ۰ ۵۶۷۹۶ ۰۰۴۹۸ ۵ شناسایی کرد و طبق اعلامیه فراخوان ارسال شده در وب سایت برند انفامیل، این محصولات اساساً بین جولای و آگوست ۲۰۲۳ توزیع شده است.

عفونت کرونوباکتر در نوزادان می‌تواند کشنده باشد، اما وقوع آن تا حدی نادر است. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا گفت که این باکتری می‌تواند باعث عفونت‌های نادر در جریان خون و سیستم عصبی مرکزی شود و با مسمومیت خون، همچنین عفونت شدید روده به نام انتروکولیت نکروزان، به ویژه در نوزادان همراه باشد.

غذای آلوده به کروناباکتر ساکازاکی ممکن است ظاهر یا بوی فاسد نداشته باشد، اما همچنان می‌تواند باعث بیماری جدی شود. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا هشدار می‌دهد که این شیرخشک نباید مصرف شود و باید بیرون ریخته شده یا به محل خرید بازگردانده شود. هر کسی که شیرخشک فراخوان شده را خریداری کرده است، می‌تواند با شماره ۱-۸۶۶-۵۳۴-۹۹۸۶ با شرکت انفامیل تماس بگیرد تا درخواست بازپرداخت هزینه را داشته باشد. تاکنون هیچ گزارشی از هرگونه بیماری مرتبط با فراخوان گزارش نشده است.

پرده پنجره

سازمان بهداشت کانادا روز سه شنبه یک فراخوان برای انواع پرده‌های مختلف پنجره به دلیل خطر خفگی و اختناق صادر کرد. پرده‌های مختلف برند SBM Canada  و پرده‌های برند True Blinds پس از عدم رعایت مقررات مربوط به پوشش‌های پنجره‌های کابلی تحت فراخوان قرار گرفتند.

سازمان بهداشت کانادا

در اعلامیه فراخوان آمده است که کودکان خردسال ممکن است در طناب‌های کور آنها گیر کنند یا طناب‌های حلقه‌دار را به دور گردن خود بکشند که ممکن است باعث خفگی شود. سازمان بهداشت کانادا گفت که پرده کرکره‌ای با پایه بیضی شکل که به عنوان نیز تحت تأثیر این فراخوان قرار می‌گیرد.

شرکت SBM Canada گفت که 45 هزار پرده بین مه ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۳ فروخته شده است، در حالی که شرکت True Blinds اعلام کرده است که حدود ۲۹۰ پرده را بین ژوئن ۲۰۲۳ تا دسامبر ۲۰۲۳ فروخته است. از ۲۰ دسامبر تاکنون هیچ آسیبی در کانادا گزارش نشده است. سازمان بهداشت کانادا گفت که مشتریان باید استفاده از اقلام فراخوان شده را متوقف کنند و برای تعمیرات و سیستم جایگزین بی‌سیم با شرکت‌ها تماس بگیرند.

روروک و واکر کودک

سازمان بهداشت کانادا فراخوانی برای واکر Olmitos Basic Zoo Walker، به دلیل خطرات احتمالی صادر کرد. در اطلاعیه فراخوان آمده است که استفاده از واکر نوزاد در کانادا ممنوع است. بر اساس این هشدار، کودکان در واکر نوزادان در معرض خطراتی هستند که اگر کودکان در آن قرار داده نشود، ممکن‌الوقوع نخواهد بود. از خطرات ممکن می‌توان به آن اشاره کرد که کودک در واکر ممکن است از پله‌ها بیفتد که این اتفاق می‌تواند منجر به جراحت یا مرگ شود. این واکرها را می‌توان با شماره بارکد EAN ۸۴۱۴۱۴۷۰۲۰۷۵۳ شناسایی کرد.

روروک و واکر کودک

شرکت TradeInn.com اعلام کرد که کمتر از ۱۰۰ عدد از این واکرها بین دسامبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۳ در کانادا فروخته شده است. تا ۱۸ دسامبر، این شرکت گزارشی مبنی بر حادثه یا جراحت در کانادا دریافت نکرده است. سازمان بهداشت کانادا اعلام کرد  که مصرف کنندگان باید استفاده از واکرها را متوقف کنند و آنها را برای بازپرداخت به شرکت بازگردانند.

حشیش خشک شده

سازمان بهداشت کانادا،  برای حشیش‌های خشک برند Trygg متعلق به شرکت Flowerchild Research Inc  به دلیل نداشتن اطلاعات روی برچسب، فراخوانی صادر کرد. این حشیش‌های برند Trygg Collection BLOCK PARTY Variety Pack (Titanium Kush, Hell Monkey)  از طریق خرده فروشان مجاز در بریتیش کلمبیا فروخته شده است.

حشیش خشک شده

در این فراخوان آمده است که وزن خالص محصول، واحدها، نحوه استفاده مورد نظر و قالب محصول روی برچسب نبوده است. این شرکت و سازمان بهداشت کانادا  هیچ شکایت یا گزارشی در مورد محصولات تحت فراخوان دریافت نکرده است.

این شرکت گفت که در مجموع ۱۵۵۹ بسته انواع حشیش در ۹ روز، از ۵ دسامبر تا ۱۳ دسامبر، در کانادا فروخته شده است. سازمان بهداشت کانادا به مصرف کنندگان توصیه می‌کند که بررسی کنند که آیا محصول فراخوان شده را در اختیار دارند یا خیر و با فروشگاه خرده فروشی محل خرید تماس بگیرند.

ماساژورهای شخصی

سازمان بهداشت کانادا فراخوانی را برای ماساژورهای شخصی برند HoMedics Therapist Select Percussion به دلیل خطر آتش سوزی و سوختگی صادر کرد. در این فراخوان آمده است که این ماساژورها می‌توانند هنگام شارژ بیش از حد گرم شوند و باعث آتش سوزی و سوختگی شوند. کد جهانی محصول ۰۰۳۱۲۶۰۹۹۶۶۲ است.

ماساژورهای شخصی

بر اساس این فراخوان، تنها محصولات تولیدی تا پایان سال ۲۰۲۲ در این فراخوان گنجانده شده است. تاریخ تولید با یک کد تاریخ که روی برچسبی در قسمت زیرین بسته محصول وجود دارد، نشان داده می شود. حدود ۴۱ هزار دستگاه از سپتامبر ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۳ در کانادا فروخته شده است.

این شرکت تا ۲۱ دسامبر چهار گزارش مبنی بر گرم شدن بیش از حد هنگام شارژ دریافت کرده است، اما هیچ آسیبی در کانادا دریافت نکرده است. سازمان بهداشت کانادا گفت که مصرف کنندگان باید با شرکت تماس بگیرند تا بازپرداخت کامل یا اعتبار برای سایر محصولات هومدیکس، از جمله تخفیف 20 درصدی را دریافت کنند.

News Editor
Author: News Editor