• چ. اکتبر 23rd, 2024

سازمان بهداشت کانادا اعلام کرد، آژانس بهداشت عمومی کانادا در حال ردیابی یک سویه جدید و بسیار جهش یافته از ویروس کووید-19 است که حداقل در چهار کشور شناسایی شده است، اما تاکنون هیچ موردی در کانادا تایید نشده است.

سازمان بهداشت جهانی این هفته اعلام کرد که سویه BA.2.86 را به دلیل «جهش‌های زیاد» تحت نظارت و بررسی قرار داده است. موارد ابتلا به این سویه در ایالات متحده، دانمارک، بریتانیا و اسرائیل تایید شده است.

سخنگوی سازمان بهداشت کانادا در بیانیه ای به گلوبال نیوز گفت: «دانشمندان آژانس بهداشت عمومی کانادا، همراه با کارشناسان ملی و بین المللی، به طور فعال در حال نظارت و ارزیابی سویه BA.2.86 و تحقیقات مرتبط با آن هستند.»

موسسه Statens دانمارک روز جمعه اعلام کرد که سه مورد ابتلا به سویه BA.2.86 در این کشور شناسایی شده است. دکتر مورتن راسموسن، محقق ارشد این موسسه، گفت که تعداد جهش‌های شناسایی شده در این سویه «غیر معمول» است و آخرین باری که شاهد چنین تغییر بزرگی بودیم، زمانی بود که اومیکرون ظاهر شد.

متخصصان، شمار جهش های بالا را از مشخصات این سویه خواندند و اعلام کردند که قابلیت جهش این سویه در مقابله با سویه های قبلی، بالاتر است. گفته می شود این سویه جدید از اومیکرون نشأت گرفته و احتمالا توانایی گریز از پادتن ها را داشته باشد.

سازمان بهداشت کانادا اوایل این ماه اعلام کرد که کانادا در حال نظارت بر شیوع یک نوع جدید کووید-19 به نام EG.5 است.

News Editor
Author: News Editor