• چ. اکتبر 23rd, 2024

در پی یک حمله سایبری به کتابخانه عمومی تورنتو، سایت آنها از دسترس خارج شده و استفاده از خدمات آنلاین تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نخواهد بود.

سیستم کتابخانه عمومی تورنتو (TPL) به یک حمله سایبری به این سایت پرداخته و عنوان کرد که این حمله باعث آفلاین شدن وب‌سایت کتابخانه عمومی تورنتو و محدود شدن خدمات دیجیتال آنها شده است.

کتابخانه عمومی تورنتو بیان می‌کند که وب‌سایت آن‌ها پس از یک حادثه امنیت سایبری که در روز شنبه،  ٢٨ اکتبر رخ داده، تا به امروز آفلاین است و به مردم اعلام می‌کند که علی رغم خدمات آنلاین آنها که تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته، شعب آنها در طول این وقفه باز خواهند ماند.

کتابخانه عمومی تورنتو

مسئولین کتابخانه در پیامی در توئیتر اعلام کردند: «ما فعالانه در حال رسیدگی به این حادثه هستیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات آنلاین تحت تأثیر قرار گرفته، به نشانی https://t.co/cl7XYW7xaI سر بزنید. ما از شکیبایی شما قدردانی می‌کنیم و هر کاری که از دستمان بر می‌آید را برای حل هر چه سریعتر این موضوع انجام خواهیم داد.»

کتابخانه عمومی تورنتو  ٢٩ اکتبر ٢٠٢٣

تمامی لینک‌های مربوط به وب‌سایت کتابخانه عمومی تورنتو (TPL) از صبح دوشنبه  ٣٠ اکتبر به بیانیه‌ای از کتابخانه هدایت می‌شوند و به شما اعلام می‌کنند که سرویس‌های آنلاین مانند tpl.ca، «حساب‌های کاربری شما»، مجوزهای استفاده از tpl:map و مجموعه‌های دیجیتال، به همراه خدمات شخصی مانند استفاده از رایانه‌های عمومی و خدمات چاپ در شعبه‌های کتابخانه، به‌دلیل حمله در دسترس نیستند.

در همین حال، TPL لیستی از خدمات آنلاین باقیمانده خود که تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته‌اند را نیز به اشتراک گذاشته است.

شما همچنان می‌توانید به وای‌فای رایگان کتابخانه دسترسی داشته باشید (حمله سایبری بر شبکه‌های درون شعبه تأثیری نمی‌گذارد) و اقلام مختلف را از شعب کتابخانه به امانت بگیرید.

کتابخانه عمومی تورنتو

کتابخانه عمومی تورنتو به مردم اطمینان داده و می‌گوید: «تاکنون، هیچ مدرکی دال بر به خطر افتادن اطلاعات شخصی کارکنان یا مشتریان وجود ندارد. ما به طور فعال خود را برای مسائل امنیت سایبری آماده ساخته و به سرعت اقداماتی را برای کاهش اثرات احتمالی آغاز کرده‌ایم. ما با کارشناسان امنیت سایبری شخص ثالث نیز همکاری داشته تا به ما در حل این وضعیت کمک کنند.»

در مورد زمان احتمالی برای ارائه مجدد خدمات آنلاین، بیانیه کتابخانه عمومی تورنتو توضیح می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود این روند چندین روز طول بکشد تا همه سیستم‌ها به طور کامل به عملکرد عادی خود بازگردند.

به طور کلی، حوادث امنیت سایبری به طور فزاینده‌ای در کانادا رایج شده است و چندین حمله این چنینی در سال  ٢٠٢٣ به مؤسسات بزرگی مانند LCBO، ایر کانادا و ایندیگو ضربه زده است.

News Editor
Author: News Editor