• چ. اکتبر 23rd, 2024

فراخوان بیش از 1.46 میلیون اتومبیل کرایسلر به دلیل مشکلات ایمنی

شرکت استلانتیس اتومبیل های کرایسلر را به دلیل نقص نرم افزاری در سیستم ترمز ضد قفل که می تواند خطر تصادف را افزایش دهد، 1.46 میلیون اتومبیل را در سراسر جهان فراخوان کرد.

فراخوانی که در روز شنبه آغاز شد شامل 1.23 میلیون کامیون Ram 1500 مدل های 2019 و 2021-2024 در ایالات متحده و همچنین حدود 159 هزار اتومبیل در کانادا، 13 هزار دستگاه در مکزیک و 61 هزار دستگاه خارج از آمریکای شمالی است.

به گزارش گلوبال نیوز، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرد که این نقص نرم افزاری ممکن است منجر به غیرفعال شدن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در ماژول کنترل سیستم ترمز ضد قفل شود؛ کنترل پایداری الکترونیکی، با استفاده از حسگرها و سنسورها، سرعت خودرو، زاویه فرمان، انحراف و سرعت هر چرخ را پایش می‌کند. اگر اطلاعات دریافتی از حسگرها نشان دهد که خودرو از کنترل خارج شده و به طرفی غیر از جهت فرمان می‌رود و به قولی زمانی که فرمان می‌پیچد اما جاده نمی‌پیچد، وارد عمل شده و با ترمزگیری خودکار و کاهش سرعت، بیش‌فرمانی و کم‌فرمانی را اصلاح کرده، خودرو را به مسیر برمی‌گرداند و جلوی خروج از مسیر و چپ شدن را می‌گیرد.

در صورت بروز چنین مشکلی، چراغ‌های ABS، ESC، کروز کنترل تطبیقی ​​و هشدار برخورد از جلو در هنگام روشن کردن اتومبیل روشن می‌شوند که نشان می‌دهد سیستم‌ها کار نمی‌کنند و ترمز اصلی نیز کار نمی‌کند.

استلانتیس Stellantis همچنین اعلام کرد که تقریباً 33 هزار مدل جیپ گلادیاتور مدل سال 2020-2024 و جیپ رانگلر مدل سال 2018-2024 را به دلیل مشکل اتصال کوتاه در کلاستر پنل فراخوان کرده است.

News Editor
Author: News Editor