• چ. اکتبر 23rd, 2024

بیست هزار دلار هزینه تعمیرات و ابطال گارانتی برای محافظت خودرو از سرقت

زوجی که با وجود آگاهی از بالا بودن سرقت لکسوس در کانادا باز هم این خودرو را خریدند با هزینه بالای تعمیرات خودرویشان مواجه شدند.

یک زوج ساکن نورث یورک، تنها بدلیل محافظت از لکسوس جدیدشان از سرقت با یک صورتحساب عجیب مواجه شده‌اند.

به گزارش سی‌بی‌سی، میچل لوین و همسرش حتی با وجود اینکه در ۱۶ ماه گذشته دو دستگاه خودرو از جمله یک خودروی لکسوس‌شان به سرقت رفته بود خودشان را همچنان مشتری وفادار لکسوس میدانند.

بر همین اساس این زوج جولای گذشته وقتی برای خرید خودروی جدیدشان به مراجعه Ken Shaw Toyota کردند از فروشنده خواستند تجهیزات ضد سرقت بیشتری را برای لکسوس RX ۳۵۰h جدیدشان نصب کند.

۲۰ هزار دلار هزینه تعمیرات و ابطال گارانتی برای محافظت خودرو از سرقت

آن‌ها می‌گویند که فروشنده به آن‌ها گفته که اضافه کردن تجهیزات ضد سرقت اضافی اشکالی ندارد، اما نمایندگی این ادعا را رد کرده است و آن‌ها اکنون با کابوس صورت حساب ۲۰ هزار دلاری تعمیرات و ابطال گارانتی‌شان روبرو هستند.

لکسوس، خودروی محبوب سارقان کانادایی

به گفته برایان گاست، معاون خدمات تحقیقات انجمن غیرانتفاعی Équité که به بررسی و تجزیه و تحلیل کلاهبرداری و جرایم بیمه‌ای می‌پردازد، پاییز گذشته، تعداد سرقت‌های خودرو در انتاریو برای پنجمین سال متوالی افزایش یافت. در سال ۲۰۲۱، این شرکت اعلام کرد خودروهای سری لکسوس RX بیشترین خودروهای دزدیده شده در انتاریو را شامل می‌شوند.

لوین و همسرش می‌گویند که آن‌ها به خوبی از این موضوع آگاه بودند و به همین دلیل است که می‌خواستند تجهیزات حفاظتی بیشتری برایشان نصب شود. لوین تصریح کرد: برای ما جای تعجب دارد که گفته می‌شود که به آن‌ها گفته‌ایم برای ما دزدگیر نصب نکنند. این زوج می‌گویند حتی قبل از اینکه قفل ضد سرقت را نصب کنند، متوجه مشکلاتی در خودرو شده بودند ولی فکر کرده‌اند مقطعی است و گزارش ندادند.

با وجود این مشکلات، لوین خودروی لکسوس جدید خود را به نصب سیستم‌های خودرو (CSI) در نورث یورک برد تا یک دستگاه ضد سرقت نصب کند. این زوج می‌گویند که اندکی پس از آن، مشکلات خودروی لکسوس بسیار شدید شد و اصلاً نمی‌توانستند ماشین را روشن کنند و باید آن را به نمایندگی بازمی گردانند.

در آنجا بود که به آن‌ها گفته شد سیم‌کشی لکسوس مشکل پیدا کرده و برای اینکه بتوانند روی خودرو کار کنند باید سیستم ضد سرقت جدید خودرو را بردارند چون به سیم کشی ماشین آسیب رسانده است. سپس نمایندگی لکسوس گفته است نه تنها تعمیر خودوریشان حدود ۲۰ هزار دلار میشود بلکه به دلیل نصب معیوب دستگاه ضد سرقت گارانتی‌شان هم باطل شده است.

مارک ساکس اندرسون، کارشناس خودرو، در مورد مقدار هزینه تعمیرات خودروی این زوج، این هزینه زیاد نیست چون رفع مشکلات سیم‌کشی خودروهایش جدید خیلی زمان بر است و به همین دلیل بسیار پرهزینه است.

وی افزود: شبکه‌های کامپیوتری ماشین‌های مدرن آنقدر پیچیده و سنگین هستند که تشخیص اینکه در مورد لوین چه اتفاقی افتاده خیلی دشوار است.

News Editor
Author: News Editor