• چ. اکتبر 23rd, 2024

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو در کانادا است؟

با نزدیک شدن به پایان سال، موجودی خودروهای نو و دست دوم افزایش یافته و به این ترتیب بسیاری از افراد به فکر خرید خودرو در کانادا هستند.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو در کانادا است یا عاقلانه‌تر است که صبر کنیم تا بازار خودرو کمی آرام شود؟ پس از همه‌گیری، بازار خرید و فروش خودرو، با کمبود خودروهای جدید و افزایش قیمت خودروهای دست دوم مواجه شد. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که قیمت خودروهای نو و دست دوم در حال تثبیت است.

با حرکت به سمت سال ۲۰۲۴، خریداران احتمالی خودرو می‌توانند بازار مطلوب‌تری را با گزینه‌های موجود افزایش یافته برای انتخاب و کاهش قیمت برای خودروهای نو و دست دوم مشاهده کنند.

چگونه بیماری کرونا بر بازار خودروی کانادا تأثیر گذاشت؟

این بیماری پاندمی زنجیره تامین صنعت خودرو را به شدت مختل کرد و منجر به کاهش سرعت تولید و کمبود موجودی‌ها شد که با کمبود چیپ‌های لازم، تولید خودروها متعاقبا عقب افتاد. همانطور که ما از دوران همه‌گیری خارج شدیم، بهبود قابل توجهی در این زنجیره‌های تامین ایجاد شد که زمینه را برای بهبود تدریجی بازار خودرو آمریکای شمالی، از جمله فرآیند تولید در کانادا، فراهم کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش فروش و خرید خودرو در کانادا بودیم که نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌داد. با این حال، به گفته بانک TD، با این حال بازار خودروی کانادا همچنان ممکن است با مقاومت روبرو شود، زیرا انتظار می‌رود حجم فروش حداقل تا سال ۲۰۲۴ از سطوح قبل از همه‌گیری عقب‌تر باشد.

آیا قیمت‌ خودرو در کانادا کاهش می‌یابد؟

بر اساس گزارش مربوط به خودروهای کانادایی سال ۲۰۲۳ که توسط بانک TD منتشر شد، علیرغم فشارهای اقتصادی، فروش خودروهای کانادایی در اوایل سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۴.۴ درصد افزایش یافت. قیمت‌ها در طول سال ۲۰۲۳ نسبتاً بالا باقی مانده‌اند و همین امر بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه را بر آن داشت تا راه‌هایی را برای کمک به ماندگاری بیشتر وسایل نقلیه خود بررسی کنند.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو در کانادا است؟

همانطور که گفته شد، برخی از مصرف‌کنندگان قیمت‌های پایین‌تر و موجودی بالاتر در نمایندگی‌های محلی خود را گزارش می‌دهند. در حالی که این امر می‌تواند نشان دهنده سرد شدن تدریجی بازار خودرو کانادا باشد، به همان اندازه احتمال دارد که این وضعیت حاصل نتیجه معاملات خودرو در پایان سال باشد.

با ورود به سال جدید، نمایندگی‌ها تشویق می‌شوند تا معاملات بیشتری را برای وسایل نقلیه ارائه دهند تا موجودی خود را خالی کنند و راه را برای مدل‌های جدیدتر باز کنند. به همین دلیل است که دیدن تبلیغات وسایل نقلیه در این فصل از سال بسیار رایج است.

برنامه‌ریزی برای خرید خودرو جدید در کانادا

آیا قصد خرید یک وسیله نقلیه جدید یا معامله با یک خودروی دست دوم را دارید؟ اگر چنین است، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که بهترین گزینه را دریافت می‌کنید.

زمان خرید خودرو در کانادا

با توجه به اینکه بازار خودرو کانادا نشانه‌هایی از تثبیت و افزایش تولید را نشان می‌دهد، منتظر ماندن بیشتر می‌تواند تا حدی عاقلانه باشد. با حرکت به سمت سال آینده، مصرف کنندگان ممکن است موجودی گسترده‌تری را برای انتخاب در اختیار داشته باشند و با ادامه بهبود زنجیره‌های تامین، از قیمت‌های پایین‌تر بهره‌مند شوند.

از طرف دیگر، اگر وسیله نقلیه فعلی شما عمرش را کرده و یا اگر گزینه خوبی پیدا کرده‌اید، به خصوص اگر گزینه شما یک وسیله نقلیه دست دوم باشد، اکنون زمان خوبی برای خرید خودرو در کانادا است، زیرا می‌توانید از مزایای انبارتکانی پایان سال استفاده کنید.

نرخ بهره و تامین مالی

یکی از دلایلی که چرا برخی از خریداران احتمالی از خرید یک وسیله نقلیه جدید خودداری کرده‌اند این است که نرخ بهره همچنان بالا است. در حال حاضر، نرخ بهره کانادا روی رقم ۵ درصد باقی مانده است. در نتیجه، تامین مالی یک وسیله نقلیه جدید در این بازار، نسبت به چندین سال پیش که نرخ‌های بهره پس از همه‌گیری پایین‌تر بود، پرهزینه‌تر خواهد شد.

متأسفانه، به نظر می‌رسد که نرخ‌های بهره احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ بالا باقی می‌مانند، زیرا بانک مرکزی کانادا تلاش می‌کند تا تورم را کاهش دهد. در این شرایط، بهتر است که میزان تامین مالی خود را کاهش دهید. برخی از گزینه‌های موجود عبارتند از:

  • پرداخت پیش‌پرداخت بالاتر
  • پیدا کردن فروشنده‌ای که به شما گزینه مقرون به صرفه‌ای را پیشنهاد دهد
  • انتخاب یک وسیله نقلیه کارکرده کم‌هزینه

ماشین‌های EV و PHEV

اگر به فکر خرید خودرو در کانادا می‌باشید و یا می‌خواهید خودروی خود را با یک وسیله نقلیه بدون آلایندگی یا کم آلایندگی جابه‌جا کنید، با توجه به قیمت بالای سوخت، اکنون زمان مناسبی است. در تلاش برای کاهش انتشار کربن، دولت کانادا مردم را به خرید خودروهای جدید بدون آلایندگی (ZEV) و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین PHEV)) ترغیب می‌کند و مشوق‌های مالی را برای آنها در نظر می‌گیرد.

برنامه iZEV تا سقف ۵ هزار دلار در محل فروش برای خرید یا اجاره خودروهای ZEV سبک، مانند اتومبیل، SUV و کامیون‌های سبک کمک هزینه ارائه می‌کند. جدای از طرح‌های فدرال، برخی استان‌ها و مناطق نیز کمک‌ هزینه‌های بیشتری ارائه می‌دهند. اینها ممکن است شامل تخفیف برای خرید ZEVهای جدید یا دست دوم، نصب شارژرهای مسکونی و حتی پوشش هزینه حمل و نقل ZEVهای دست دوم باشد.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو در کانادا است؟

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو در کانادا است؟

اگر به دنبال نوع خاصی از وسیله نقلیه هستید، ارزشش را دارد که تا سال ۲۰۲۴ برای خرید خودرو در کانادا صبر کنید. با افزایش موجودی مورد انتظار، خریداران خودرو می‌توانند به قیمت‌های بهتر و انتخاب‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. با این حال، اگر خیلی فوری نیاز به تغییر و خرید خودرو در کانادا را دارید، به لطف گزینه‌های انبارتکانی که توسط نمایندگی‌ها ارائه می‌شود، پایان سال اغلب یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید از بازار خودروی کانادا است.

News Editor
Author: News Editor