• چ. اکتبر 23rd, 2024

دوشنبه آبی در راه است: آیا برای غم انگیزترین روز سال آماده‌اید؟ خواندن این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا این روز را بخوبی بگذرانید.

اگر در ۱۵ ژانویه بیش از همیشه احساس افسردگی می‌کردید نگرانی نباشید چون در این رابطه تنها نیستید. بر اساس تحقیقات اخیر ۱۵ ژانویه غم انگیزترین روز سال شناخته شده است.

به گزارش دیلی‌هایو، گفته می‌شود سومین دوشنبه ژانویه، دوشنبه آبی یا دوشنبه غم انگیز (آبی در زبان انگلیسی معنای احساس اندوه و افسردگی هم دارد)، افسرده‌ترین روز سال است.

اولین بار این موضوع در سال ۲۰۰۵ و زمانی که یک شرکت مسافرتی بریتانیایی مدعی انجام محاسباتی شد که نشان می‌داد این زمان بر اساس آب و هوا و سایر شرایط در نیم‌کره شمالی غم انگیزترین روز سال است مطرح شد.

آیا دوشنبه آبی حقیقت دارد؟

آیا برای غم انگیزترین روز سال آماده شده‌اید؟

«مگان گلمون»، یک مشاور بالینی در ونکوور، در این رابطه گفت: ژانویه چالش‌های بهداشت روانی خود را دارد زیرا آب و هوا معمولا خوب نیست، تعطیلات به پایان رسیده است، صورت‌حساب‌های تلمبار شده باید پرداخت شوند و برای سال پیش روی برنامه ریزی کرد. بر همین اساس تحقیقات نشان می‌دهد که نوامبر تا ژانویه از نظر سلامت روان چالش‌برانگیزترین ماه‌های سال هستند.

اگر مردم در غم انگیزترین روز سال احساس ناراحتی می‌کنند چه باید کرد؟

مدیریت افسردگی به تنهایی دشوار است. بنابراین توصیه می‌شود اگر در غم انگیزترین روز سال کسی دچار این حالات شد به مشاورین خانواده و سلامت روان مراجعه کند.

اما اگر امکان این مشاوره را نداشت سعی کند فکر و ذهنش را با مشغول شدن به کارهایی که دوست دارد از جمله صحبت کردن و وقت گذراندن با دیگران، دیدار اقوام و هرچی که برایش خوشایند است به سوی افکار مثبت متمایل کند.

امسال نیز مرکز Crisis Services Canada یا Crisis Center BC در دوشنبه آبی آماده پاسخگویی به مراجعات شماست و می‌توانید مشکلات‌تان را با این مرکز در میان بگذارید.

News Editor
Author: News Editor