• چ. اکتبر 23rd, 2024

اداره حمل و نقل کانادا هشدارهای جدیدی را برای خودروهای مشکل‌دار صادر کرد

اداره حمل و نقل کانادا، برای افزایش ایمنی سرنشینان خودروها در کانادا، فراخوان‌ها و هشدارهایی را برای برخی از خوردوهای کانادا منتشر کرد.

اداره حمل و نقل کانادا فراخوان‌های متعددی را برای خودروهای تولیدکنندگانی از جمله هوندا، سوبارو، بی ام و هیوندای در کانادا منتشر کرده است. این فراخوان‌ها به دلیل ایجاد خطرات مربوط به موارد ایمنی و سلامتی برای رانندگان و مسافران خودروهای آسیب دیده اعلام شده است.

از مسائل مربوط به خرابی کمربندهای ایمنی و ثابت شدن دوربین دید عقب گرفته تا مخازن سوخت معیوب و نشتی، دپارتمان فدرال از رانندگان کانادایی می‌خواهند بررسی کنند که آیا خودروهایشان در فراخوان‌ها گنجانده شده است یا خیر و سپس به منظور رفع مشکلات مربوط به فراخوان فعلی، از دستورالعمل‌های لازم پیروی کنند.  در این مطلب لیست کاملی از  خودروهای ٩  کمپانی مختلف که تحت فراخوان اداره حمل و نقل کانادا قرار گرفته‌اند، آورده شده است.

  1. مرسدس بنز

خودروهای فراخوان شده:

مرسدس بنز متریس ٢٠١۶،  ٢٠١٧ و ٢٠١٨

مرسدس بنز جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در برخی از این وسایل نقلیه، تصویر دوربین دید عقب ممکن است در حین حرکت دنده عقب ثابت شود. یک دوربین دید عقب که به درستی کار نمی‌کند می‌تواند توانایی راننده را برای دیدن پشت وسیله نقلیه در حین دنده عقب کاهش دهد. این اتفاق می‌تواند خطر تصادف را نیز افزایش دهد.

چه کار باید کرد: مرسدس بنز مالکان را از طریق پست مطلع کرده و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را برای تعویض دوربین دنده عقب به نمایندگی ببرید.

  1. بی ام و

خودروهای فراخوان شده:

  • رولز رویس کولینان ٢٠٢١
  • رولز رویس گوست  ٢٠٢١
  • رولزرویس فانتوم ٢٠٢١

بی ام و جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: طبق هشدار فراخوان حمل و نقل کانادا، جمع کننده‌های قفل خودکار (ALR) در مجموعه‌های کمربند ایمنی سرنشینان ممکن است معیوب باشند و به طور بالقوه منجر به قفل و محکم کردن نادرست صندلی کودک شود.

چه کار باید کرد:  شرکت BMW از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را برای بازرسی کمربندهای ایمنی به یک نمایندگی ببرید.

  1. هیوندای

خودروهای فراخوان شده:

هیوندای سانته فه ٢٠٢٢

هیوندای جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در برخی از مدل‌های دارای پلاگین هیبریدی (PHEV)، نقص در مخزن سوخت می‌تواند باعث نشت آن در درز، صفحه فراخوان شود. این اتفاق در نهایت می‌تواند خطر آتش سوزی را به همراه داشته باشد.

چه کار باید کرد: هیوندای از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‌کند تا وسیله نقلیه خود را برای بازرسی و در صورت لزوم تعویض باک بنزین به نمایندگی ببرید.

فراخوان جمع‌آوری ماشین‌های هیوندا در کانادا

  1. نیسان

خودروهای فراخوان شده:

نیسان سنترا ٢٠٢٠، ٢٠٢١ و ٢٠٢٢

نیسان سنترا جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: طبق اعلام فراخوان حمل و نقل کانادا، خودروهای مشکل‌دار ممکن است استحکام کافی در میله(های) چپ و/یا راست نداشته باشند. در شرایط خاص، مانند برخورد با لبه یک جسم یا افتادن در یک چاله عمیق، میله(های) اتصال ممکن است خم شده یا بشکند، که همین موضوع منجر به از دست دادن نسبی کنترل فرمان می‌شود.

چه کار باید کرد: مالکان از طریق پست از شرکت نیسان اعلان‌هایی را دریافت خواهند کرد. با توجه به مشکل تامین قطعات، نیسان تنها در صورت مواجه شدن با لرزش فرمان یا عدم تراز بودن فرمان، مراجعه به نمایندگی را توصیه می‌کند. در صورت در دسترس بودن قطعات کافی، نیسان مجدداً اعلان‌هایی را صادر می‌کند و به مالکان توصیه می‌کند تا خودروهای خود را برای تعویض میله‌های چپ و راست به نمایندگی ببرند.

  1. سوبارو

خودروهای فراخوان شده:

  • سوبارو اوت بک ٢٠٢١ ، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣
  • سوبارو کراس‌ترک ٢٠٢١
  • سوبارو لگاسی ٢٠٢٢

سوبارو جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در خودروهای آسیب دیده، ورود آب به سوئیچ بازدارنده ممکن است منجر به خرابی آن شود. در چنین مواردی، لامپ‌های پشتیبان ممکن است روشن نشوند و تصویر دوربین دید عقب ممکن است در طول دنده عقب درست عمل نکند. اداره حمل و نقل کانادا می‌گوید که علاوه بر این، بروز این شرایط می‌تواند منجر به عدم نمایش نشانگر انتخاب دنده بر روی صفحه ابزار شود.

چه کار باید کرد: شرکت سوبارو از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‎‌کند که وسیله نقلیه خود را برای تعویض سوئیچ بازدارنده به نمایندگی ببرید.

  1. هوندا

خودروهای فراخوان شده:

  • هوندا TLX   ٢٠١۵ تا ٢٠٢٢
  • هوندا پایلوت  ٢٠١۶ و ٢٠١٨
  • هوندا MDX  ٢٠١٨،  ٢٠١٩ و ٢٠٢٠
  • هوندا اودیسه ٢٠١٩
  • هوندا ریج لاین ٢٠١٩

هوندا جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در صفحه فراخوان اداره حمل و نقل کانادا آمده است که در خودروهای خاص مجهز به موتور V6، یاتاقان‌های شاتون ممکن است زودتر از موعد فرسوده شوند و آسیب ببینند. خرابی موتور ممکن است منجر به از دست دادن ناگهانی نیرو شود و احتمال آتش سوزی خودرو را افزایش دهد و در نتیجه احتمال تصادف یا آسیب دیدگی وجود خواهد داشت.

چه کار باید کرد: هوندا از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را برای بازرسی موتور به نمایندگی ببرید.

  1. فولکس واگن

خودروهای فراخوان شده:

فولکس واگن ID.4 ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣

فولکس واگن جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در خودروهای آسیب دیده، مواد  استفاده شده در سایبان غلتکی برای سانروف پانوراما ممکن است با استانداردهای اشتعال مندرج در مقررات کانادا مطابقت نداشته باشد.

چه کار باید کرد: فولکس واگن مالکان را از طریق پست مطلع می‌کند و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را به نمایندگی ببرید تا روی آن آفتابگیر غلتکی ضد اشتعال نصب کنید.

  1. فیات-کرایسلر

خودروهای فراخوان شده:

جیپ رانگلر ٢٠٢١ ، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣

فیات-کرایسلر جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در صفحه فراخوان حمل و نقل کانادا آمده است که در برخی خودروهای الکتریکی هیبریدی پلاگین رانگلر 4xe (PHEV)، ممکن است مشکلی در داخل باتری ولتاژ بالا وجود داشته باشد که می‌تواند باعث آتش‌سوزی حتی زمانی که در خودرو در حالت پارک و خاموش است، شود.

چه کار باید کرد: شرکت فیات کرایسلر کانادا از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را به نمایندگی ببرید تا نرم افزار بسته باتری ولتاژ بالا را به روز کنید.

  1. فورد

خودروهای فراخوان شده:

فورد F-550 Super Duty ٢٠٢٣

فورد جز فراخوان اداره حمل و نقل کانادا

دلیل فراخوان: در یک وسیله نقلیه مشکل دار مجهز به چرخ‌های عقب دوتایی، اکستندر توپی چرخ جلو ممکن است به درستی نصب نشده باشد.

چه کار باید کرد: فورد مالکان را از طریق پست مطلع کرده و به آنها توصیه می‌کند که با یک فروشنده تماس بگیرند تا ترتیبی دهند که وسیله نقلیه به نمایندگی بکسل شود.

News Editor
Author: News Editor