• چ. اکتبر 23rd, 2024

اقدامات جدید لینکدین برای حفاظت از امنیت کانادایی‌ها

پلتفرم لینکدین، متعلق به مایکروسافت اعلام کرده به ۲۲ میلیون عضو کانادایی‌اش این امکان را می‌دهد که با ارائه‌ی کپی‌ای از اوراق هویتی دولتی خود به شرکت سومی که با لینکدین شریک است، پروفایلشان را تأیید کنند. از این طریق کاربران کانادایی این پلترفم می‌توانند به مخاطبانشان اطمینان دهند هویتشان واقعی است.

کاربران کانادایی پلتفرم لینکدین، برای حصول اطمینان از اعتبار  معاملات و حساب‌های این پلتفرم، به روش جدیدی برای تأیید هویت آنلاین و دیجیتال خود دسترسی خواهند داشت: شناسایی دولتی.

این پلتفرم متعلق به کمپانی مایکروسافت روز پنجشنبه ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ اعلام کرد که به ۲۲ میلیون عضو کانادایی خود این امکان را می‌دهد تا با ارائه یک کپی از هویت دولتی خود به یک شرکت شخص ثالث که با لینکدین در حال همکاری است، پروفایل خود را تأیید کنند.

بستن حساب‌های جعلی

پلتفرم لینکدین

«دیانا لو»، مدیر کانادایی و مدیر ارشد حساب‌های استراتژیک لینکدین گفت: «روش تأیید اختیاری که از بهار امسال به کاربران آمریکایی ارائه شده است، برای تقویت اعتماد به پلتفرم لینکدین و افزایش ایمنی در عصر دیجیتالی که تایید هویت‌ها در آن می‌تواند بسیار کلیدی باشد، در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: «تایید هویت یک نگرانی بزرگ برای مردم است و ما آن را درک می‌کنیم. ما سعی کردیم که یک مرحله حفاظتی اضافی را در برابر جعل و سرقت هویت و سایر فعالیت‌های کلاهبرداری فراهم کنیم.»

آخرین گزارش انجمن لینکدین نشان می‌دهد که این شرکت ۲۰۱ هزار حساب جعلی را پس از گزارش توسط اعضا بین ژوئیه تا دسامبر ۲۰۲۲ محدود کرده است. ۴۴.۷ میلیون حساب جعلی دیگر نیز در زمان ثبت نام تعلیق شده‌اند و ۱۳.۲ میلیون حساب نیز قبل از گزارش اعضا در مدت مشابه محدود شده‌اند. حدود ۸۷.۴ درصد از حساب‌های جعلی توسط فناوری خودکار کشف شده‌اند، در حالی که ۱۲.۶ درصد از طریق بررسی‌های دستی یافت شده‌اند.

همکاری لینکدین و شرکت Clear

شرکت Clear

اقدام پلتفرم لینکدین برای مقابله با حساب‌های جعلی از طریق اسناد شناسایی به شکل مشارکت با شرکت Clear، یک شرکت مستقر در نیویورک است که در سراسر ایالات متحده برای ورود مبتنی بر بیومتریک به مکان‌های ورزشی و گیت‌های خروج فرودگاه استفاده می‌شود. شرکت Clear همان گروهی است که لینکدین برای برنامه راستی‌آزمایی ایالات متحده از آن استفاده می‌کند.

کاربرانی که می‌خواهند هویتشان در لینکدین تأیید شود، یک حساب کاربری در Clear ایجاد می‌کنند که از آن‌ها می‌خواهد از خودشان عکس بگیرند، تصویری از کارت شناسایی صادرشده دولتی خود مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت ارائه دهند و موافقت کنند که داده‌های خود را با لینکدین به اشتراک بگذارند.

اگر تصاویر و نام‌ها مطابقت داشته باشند، لینکدین یک علامت تیک سبز رنگ به نمایه کاربر اضافه می‌کند و یادداشتی در مورد تأیید حساب کاربری آن‌ها بر اساس شناسایی دولتی اضافه می‌کند. لینکدین می‌گوید که در طول این فرآیند، شرکت Clear برای به اشتراک گذاشتنِ ایمنِ نام، آدرس، تاریخ تولد و انواع اسناد کاربران خود با لینکدین موافقت خواهد کرد.اطلاعاتی که لینکدین از Clear دریافت می‌کند، در پروفایل‌های لینکدین قابل مشاهده نخواهد بود و لینکدین اطلاعات شخصی را قبل، در حین یا بعد از تأیید با Clear به اشتراک نمی‌گذارد.

حفاظت از امنیت کاربران

«لو» می‌گوید: «ما فرآیند بررسی و تائید را انجام می‌دهیم و امیدواریم که اعضا بتوانند به ما و شرکایمان به عنوان یک پلتفرم حافظ امنیت و ایمنی داده‌ها و حریم خصوصی‌ مخاطبان، اعتماد کنند.»

سیاست حفظ حریم خصوصی Clear می‌گوید که هرگز داده‌های مصرف کننده را نمی‌فروشد و زمانی که شخص دیگر نخواهد از خدمات آن‌ها استفاده کند، در صورت درخواست، تمام داده‌های او را حذف می‌کند. این راستی‌آزمایی‌ها هیچ تأثیری بر الگوریتم‌های لینکدین یا اینکه محتوای افراد در سرتاسر پلتفرم به‌طور برجسته نشان داده می‌شود، نخواهد داشت؛ اما لو گفت که راه‌اندازی این جریان در ایالات متحده نشان داده است که افرادی که حساب‌های تأیید شده دارند از لایه اعتبار افزوده بهره می‌برند.

لو توضیح می‌دهد: «ما متوجه شدیم که آنها شانس بیشتری برای یافتن فرصت‌های حرفه‌ای مناسب دارند و راحت‌تر با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و از تعاملات معتبر در پلتفرم ما لذت می‌برند.»

هوش مصنوعی و جعل هویت

این طرح پلتفرم لینکدین ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که معاون مدیر محصول لینکدین در یک پست وبلاگی در ماه اکتبر گفت که فعالیت‌های کلاهبرداری در سراسر اینترنت به تدریج رایج‌تر می‌شود، زیرا جهان شاهد «پیشرفت‌ سریع» فرآیند تولید تصاویر غیرواقعی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

تولیدکنندگان تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند تعداد نامحدودی عکس پروفایل منحصر به فرد و با کیفیت بالا ایجاد کنند که با افراد واقعی مطابقت ندارد. اکانت‌های جعلی گاهی از این عکس‌های نمایه متقاعدکننده و ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا پروفایل جعلی لینکدین خود را معتبرتر نشان دهند.

برای مبارزه با افزایش این حساب‌ها، پلتفرم لینکدین شروع به استفاده از یک مدل یادگیری عمیق کرد که به طور فعال آپلود عکس‌های پروفایل را بررسی می‌کند تا تشخیص دهد که آیا تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا خیر.

AMG News
Author: AMG News