• چ. اکتبر 23rd, 2024

الزام صفر شدن آلایندگی‌های تمام خودروهای کانادا تا سال ۲۰۳۵

بنابر گزارش ارائه شده از سوی دولت فدرال قرار است در راستای حفظ محیط زیست، آلایندگی خودروهای کانادا تا سال ۲۰۳۵ به صفر برسد.

یک منبع آگاه و ارشد در دولت فدرال پیش‌بینی کرد تمام خودروهای کانادا ملزم به صفر کردن آلایندگی‌های کربنی تا سال ۲۰۳۵ می‌شوند.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، اتاوا قرار است قوانین جدیدی را که برای صفر کردن آلایندگی‌های جهانی و برقی کردن خودروهای کانادا دارد رونمایی کند.

این مقام ارشد دولتی کانادا تصریح کرد: «قوانین جدیدی که به عنوان استاندارد در دسترس بودن وسایل نقلیه الکتریکی شناخته می‌شود، به اطمینان از عرضه در بازار کانادا و کاهش زمان انتظار برای خرید یک خودروی الکتریکی کمک می‌کند.»

استان‌های بریتیش کلمبیا و کبک در حال حاضر اهداف تنظیم شده مشابهی برای خودروهای کانادا دارند.

به گفته این منبع، بر همین اساس خودروهای برقی کانادا از جمله خودروهای برقی – باتری، پلاگین و هیدروژنی باید ۲۰ درصد از کل فروش خودروهای تولید سال ۲۰۲۶، بالغ بر ۶۰ درصد تولیدات سال ۲۰۳۰ و ۱۰۰ درصد خودروهای سال ۲۰۳۵ را تشکیل دهند.

با این وجود مقامات وزارت محیط زیست کانادا از اظهار نظر در این رابطه خودداری کردند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس (IEA)، خودروهای برقی در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از کل فروش خودروهای جهان را تشکیل می‌دهد و احتمالاً تا پایان دهه به ۴۰ تا ۴۵ درصد از بازار خواهد رسید.

مجلس نمایندگان ایالات متحده تحت رهبری جمهوری خواهان در اوایل این ماه رای داد تا دولت بایدن از پیشبرد مقررات سختگیرانه آلایندگی خودروها جلوگیری کند که منجر به برقی شدن ۶۷ درصد خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۲ خواهد شد.

تسلا، خودور ساز پیشرو بازار خودروهای برقی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۲۵ هزار و ۲۹۱ دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخت.

خودروسازی جنرال موتورز نیز با فروش ۳۴ هزار و ۹۴۳ دستگاه خودرو شورولت در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن فورد، هیوندای و ریویان قرار دارند.

News Editor
Author: News Editor