• چ. اکتبر 23rd, 2024

 اولین مورد ابتلا به سویه جدید کووید در بریتیش‌کلمبیا شناسایی شد

مقامات بهداشت عمومی بریتیش کلمبیا می‌گویند اولین مورد ابتلا به سویه جدید کووید در کانادا در استان بریتیش کلمبیا شناسایی شد. طبق گزارش دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استان، سویه BA.2.86 در منطقه Fraser Health در فردی شناسایی شد که سفری به خارج استان نداشته است.

تا این لحظه این سویه شدت علائمی که نیاز به بستری در بیمارستان باشد ایجاد نکرده است. بهداشت استان می‌گوید همچنان به رصد داده‌ها درباره سویه جدید ادامه می‌دهند. این سویه در سراسر جهان از جمله ایالات متحده شناسایی شده و اولین بار در جولای ۲۰۲۳ در دانمارک گزارش شد.

کشف سویه جدید BA.2.86 نشان از رصد داده‌ها در استان دارد و بهداشت می‌گوید از طریق سیستم فاضلاب و انجام تست از افرادی که علامت کرونا دارند به دنبال کشف موارد دیگر است.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده تا ۲۳ آگوست ۹ مورد ابتلا به سویه جدید در جهان گزارش شده است مقامات BC می‌گویند کشف آخرین جهش کوید تعجب آور نیست چون کووید همچنان در سطح جهان وجود دارد و همچنان واکسیناسیون و پایین آوردن ریسک انتقال بهترین سد در برابر این بیماری است.

استان بریتیش کلمبیا از مردم می‌خواهد به توصیه‌های بهداشت عمومی عمل کنند و به شستن دست‌ها و استفاده از ماسک ادامه دهند. بهداشت BC می‌گوید ظاهراً این سوی در مقایسه با دیگر سویها شدت علائم بیشتری ندارد و گذشته زمان این مسئله را ثابت می‌کند.

News Editor
Author: News Editor