• چ. اکتبر 23rd, 2024

اولیویا چاو رسماً از امروز در سمت شهردار تورنتو شروع به کار می کند

خانم اولیویا چاو قرار است امروز رسما به عنوان شهردار تورنتو کار خود را آغاز کند و اولین فرد رنگین پوستی باشد که پرجمعیت ترین شهر کانادا را رهبری می کند. خانم چاو قرار است ساعت 11 صبح رسماً این مسئولیت جدید را در دفتر خود در تالار شهر بپذیرد.

این مراسم که قرار است توسط بازیگر کانادایی ژان یون اجرا شود شامل آموزه های بومی، اجرای موسیقی و شعر خوانی ملک الشعرای کانادا خواهد بود.

خانم چاو 66 ساله، نماینده سابق حزب دموکرات استان و عضو طولانی مدت شورای شهر، در انتخابات دوم ماه گذشته برای جایگزینی جان توری پیروز شد و پس از اینکه در انتخابات شهرداری سال 2014 به مقام سوم رسید، بازگشت سیاسی خود را با پیروزی بر سایر رقبای خود رقم زد.

او با طرحی برای ساخت شهری دلسوزتر و مقرون به صرفه تر وارد کارزار انتخاباتی شد و متعهد شد که دولت محلی را به مسیر ساخت مسکن های اجتماعی بازگرداند و میلیون ها دلار برای خرید و حفظ واحدهای مقرون به صرفه هزینه کند.پس از تقریباً یک دهه دوری از کانون توجه سیاسی، خانم چاو در زمانی که تورنتو با مسائل مبرمی از جمله کسری نزدیک به 1 میلیارد دلاری در بودجه امسال مواجه است، کار خود را آغاز کرد که تا حد زیادی ناشی از کاهش درآمدهای حمل و نقل و افزایش هزینه های سرپناه است. بحران مسکن در شهر و میزان رو به افزایش افراد بی‌خانمان، از جمله چالش های پیش روی خانم چاپ در سمت شهردار تورنتو خواهد بود.

News Editor
Author: News Editor