• چ. اکتبر 23rd, 2024

برای دریافت طرح‌های حمایتی دولت کانادا نیازی نیست که حتما متاهل و دارای فرزند باشید کشور کانادا به افراد مجرد، چه شاغل باشند و یا در حال تحصیل کمک هزینه‌های مختلفی را اعطا خواهد کرد.

اگر به دنبال دریافت طرح‌های حمایتی دولت کانادا هستید، باید بدانید که برای مردم کانادا مزایای زیادی در دسترس است. شما می‌توانید بدون اینکه ازدواج کرده یا بچه داشته باشید، از مزایا، اعتبارات، پرداخت‌ها و موارد دیگر حمایت‌های مالی استفاده کنید.

این گزینه‌ها از طرف دولت فدرال برای کمک به افراد کم درآمد، پرداخت هزینه تحصیلات افراد برای دوره‌های پس از متوسطه، جبران مالیات بر خدمات و کالاها یا مالیات فروش هماهنگ، جبران هزینه‌های قیمت گذاری آلودگی فدرال و پوشش هزینه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که اگر شما در کانادا یک فرد مجرد هستید، می‌توانید به واسطه این حمایت‌های مالی، صرف نظر از داشتن همسر و فرزند، تا صدها دلار در ماه دریافتی داشته باشید.

برخی از این مزایا، اعتبارات، کمک‌های بلاعوض و پرداخت‌ها عبارتند از: مزایای کارگران کانادا، کمک هزینه آموزشی کانادا و… . رسانه هدهد در این مقاله گزینه‌های طرح‌های حمایتی دولت کانادا را برای افراد مجرد ذکر خواهد کرد.

اعتبار GST/HST

مالیات بر کالا و خدمات / مالیات فروش هماهنگ، که به عنوان اعتبار GST/HST شناخته می‌شود، یک پرداخت سه ماهه معاف از مالیات است که به افراد با درآمد کم و متوسط کمک می‌کند تا مالیات‌های GST یا HST پرداختی خود را جبران کنند. همچنین این اعتبار می‌تواند شامل پرداخت‌هایی از برنامه‎‌های استانی و منطقه‌ای نیز باش

هر ساله زمانی که به عنوان یک فرد مجرد مالیات خود را ثبت می‌کنید، به طور خودکار برای دریافت اعتبار GST/HST در نظر گرفته می‌شوید. برای دوره پرداخت بین ژوئیه  ٢٠٢٣ و ژوئن ٢٠٢۴، مقدار اعتباری که می‌توانید دریافت کنید تا ۴٩۶ دلار در صورت مجرد بودن و  ١٧١ دلار به ازای هر فرد زیر ١٩ سال است.

مزایای کارگران کانادا

مزایای کارگران کانادا

مزایای کارگران کانادا یک اعتبار مالیاتی قابل استرداد برای کمک به افرادی است که کار کرده و درآمد کمی دارند. از ژوئیه ٢٠٢٣، پیش پرداخت‌هایی معادل ۵٠ درصد از مزایای کارگران کانادا در سه پرداخت تحت عنوان مزایای کارگران پیشرفته کانادا به افراد ارائه شده است. اگر در سال  ٢٠٢٢ این مزایا به شما تعلق گرفته است، به طور خودکار در سال جدید نیز پیش پرداخت‌ها را دریافت خواهید کرد و نیازی به ارائه درخواست نیست. حداکثر مبلغ دریافتی پایه در طرح مزایای کارگران کانادا ١۴٢٨ دلار برای افراد مجرد و حداکثر مبلغ برای دریافت مبلغ مکمل از کار افتادگی ٧٣٧ دلار برای افراد مجرد است.

برای قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط دریافت مبلغ پایه مزایای کارگران کانادا، گزینه‌های زیر باید در مورد شما صدق کند:

  • از کار خود درآمد کسب کنید و درآمد خالص شما کمتر از سطح تعیین شده برای استان یا قلمرو محل سکونت شما باشد
  • در طول سال مقیم کانادا باشید
  • در تاریخ ٣١ دسامبر ١٩ ساله یا بزرگتر باشید یا با فرزند خود زندگی کنید

پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی

پرداخت مشوق اقدامات اقلیمی مبلغی بدون مالیات است که به افراد و خانواده‌ها پرداخت می‌شود تا هزینه قیمت گذاری فدرال بر روی سوخت و اقلام مربوطه برای کاهش آلودگی را جبران کند. این کمک هزینه به ساکنان آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد، تعلق می‌گیرد.

  • مبلغ اعتبار سالانه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در انتاریو:

۴٨٨ دلار برای یک نفر

١٢٢ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

٢۴۴ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سالانه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در منیتوبا:

۵٢٨ دلار برای یک نفر

١٣٢ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

٢۶۴ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سالانه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در ساسکچوان:

۶٨٠ دلار برای یک نفر

١٧٠ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

٣۴٠ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سالانه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در آلبرتا:

٧٧٢ دلار برای یک نفر

١٩٣ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

٣٨۶ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سه ماهه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در نیوفاندلند و لابرادور:

١۶۴ دلار برای یک نفر

۴١ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

٨٢ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سه ماهه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در نوا اسکوشیا:

١٢۴ دلار برای یک نفر

٣١ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

۶٢ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • پرداخت‌های فصلی برای ساکنان جزیره پرنس ادوارد:

١٢٠ دلار برای یک نفر

٣٠ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

۶٠ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

  • مبلغ اعتبار سه ماهه پرداختی مشوق اقدامات اقلیمی در نیوبرانزویک:

٩٢ دلار برای یک نفر

٢٣ دلار برای هر کودک زیر ١٩ سال

۴۶ دلار برای اولین فرزند در یک خانواده تک والد

اعتبار آموزشی کانادا

اعتبار آموزشی کانادا

در طرح اعتبار آموزشی کانادا، می‌توانید یک اعتبار مالیاتی قابل استرداد برای کمک به هزینه‌های آموزشی واجد شرایط دریافت کنید. شما می‌توانید اعتباراتی برای پرداخت شهریه و سایر هزینه‌های پرداخت شده در دوره‌های گذرانده شده در یک سال را مطالبه کنید. برای قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط دریافت اعتبار آموزشی کانادا، باید:

  • اظهارنامه مالیات بر درآمد و سود سالیانه خود را ارسال کنید
  • سقف اعتبار آموزشی کانادایی شما برای سال بیش از صفر باشد
  • در طول سال مقیم کانادا بوده باشید
  • شهریه یا سایر هزینه‌هایتان به یک موسسه آموزشی واجد شرایط یا به نهادهای خاصی برای امتحانات شغلی، تجاری یا حرفه‌ای پرداخت شده باشد
  • حداقل ٢۶ ساله بوده و در پایان سال کمتر از ۶۶ سال سن داشته باشید

مبلغی که می‌توانید برای اعتبار آموزشی کانادا درخواست کنید، به شیوه زیر محاسبه می‎‌شود:

  • محدودیت اعتبار آموزشی کانادا شما برای سال مالیاتی
  • ۵٠ درصد از شهریه واجدین شرایط و سایر هزینه‌های پرداختی به یک مؤسسه آموزشی واجد شرایط در کانادا برای دوره‌هایی که در سال گذرانده‌اید، یا هزینه‌هایی که به برخی از مؤسسات برای آزمون‌های شغلی، تجاری یا حرفه‌ای پرداخته‌اید.
  • اگر اعتبار دریافتی بیش از بدهی مالیاتی شما باشد، ممکن است مابه التفاوت را بازپرداخت کنید

اوراق آموزشی کانادا

اعتبار آموزشی کانادا

اوراق آموزشی کانادا پولی است که از طرف دولت فدرال برای کمک به پرداخت هزینه تحصیلاتِ پس از متوسطه ارائه می‌شود. پرداخت اولیه ۵٠٠ دلاری در طرح پس انداز تحصیلی ثبت شده و سپس سالانه ١٠٠ دلار برای واجدین شرایط تا سالی که ذینفع به سن ١۵ سالگی می‌رسد، ارائه می‌شود. حداکثر دو هزار دلار نیز می‌تواند توسط دولت به یک حساب پس انداز تحصیلی ثبت شده واریز شود.

شرایط قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط دریافت اوراق آموزشی کانادا بر اساس درآمد خانواده بوده و دریافت کنندگان باید:

  • متولد ١ ژانویه ٢٠٠۴ یا بعد از آن باشند
  • مقیم کانادا باشند
  • شماره بیمه اجتماعی معتبر داشته باشند
  • دارای یک طرح پس انداز تحصیلی ثبت شده باشند

اگر در کودکی واجد شرایط دریافت اوراق آموزشی کانادا بوده اما آن را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با باز کردن طرح پس‌انداز تحصیلی ثبت‌شده خود برای دریافت آن درخواست دهید. شما می‌توانید این کار را به محض رسیدن به سن ١٨ سالگی و تا روز قبل از ٢١ سالگی انجام دهید. سپس، مبلغ مورد نظر را عطف به ماسبق دریافت خواهید کرد.

اعتبار مالیاتی برای پرداخت وام دانشجویی

شما می‌توانید همه ساله ١۵ درصد از اعتبار مالیاتی که بابت سود سالانه وام‌های دانشجویی دولتی خود پرداخت می‌کنید را از دولت دریافت کنید. این اعتبار از طرف دولت فدرال برای کمک به پرداخت بهره‌ وام‌های دانشجویی فدرال، استانی یا منطقه‌ای به افراد ارائه می‌شود.

اگر طبق قانون وام‌های دانشجویی کانادا، قانون کمک مالی دانشجویی کانادا، قانون وام‌های کارآموزی، یا قانون وام دانشجویی مبالغی را دریافت کرده باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت مبلغی برای سود پرداختی وام دانشجویی خود یا هزینه‌های پنج سال تحصیلات پس از متوسطه باشید. شما می‌توانید اسناد و اظهارنامه‌های T4A خود که برای دریافت این اعتبار لازم است را در حساب مرکز خدمات وام دانشجویی ملی خود در شروع هر سال تقویمی، دریافت کنید.

کمک هزینه خرید خانه

با دریافت کمک هزینه خرید خانه از دولت فدرال، در اظهارنامه مالیاتی خود عنوان کنید که تا 10 هزار دلار برای خرید خانه اعتبار خواهید داشت. الزامات مربوط به دریافت این کمک هزینه:

  • یک خانه واجد شرایط پیدا کرده باشید
  • شما در سال خرید خانه یا در هیچ یک از چهار سال قبل از صاحبخانه شدن، در خانه کسی (همسر یا شریک زندگی مشترکتان) زندگی نکرده باشید.

اگر این شرایط را داشته باشید، می‌توانید برای خرید خانه‌ی واجد شرایطی که تا سال  ٢٠٢١ یا قبل از آن خریده‌اید، تا سقف ۵ هزار دلار مطالبه کنید.

یک خانه واجد شرایط باید مطابق با سیستم ثبت زمین در کانادا به نام شما ثبت شده باشد. این امر شامل خانه‌های موجود و خانه‌های در حال ساخت می‌شود. طبق اعلام دولت، خانه‌های ویلایی، خانه‌های نیمه مستقل، خانه‌های شهری، خانه‌های متحرک، واحدهای کاندومینیوم و آپارتمان‌های دوبلکس، تریپلکس، چهار طبقه یا ساختمان‌های آپارتمانی، خانه‌های واجد شرایط محسوب می‌شوند.

News Editor
Author: News Editor