• چ. اکتبر 23rd, 2024

ایجاد یک بورس تحصیلی جدید توسط دولت کانادا به یاد قربانیان هواپیمای اوکراینی

ملانی ژولی، وزیر امور خارجه‌ی کانادا امروز از ایجاد بورس تحصیلی جدیدی در یادبود قربانیان پرواز PS752 خبر داد.

این بورس تحصیلی شامل ۱۷۶ بورس مجزا به نام ۱۷۶ قربانی هواپیمای اوکراینی و هر یک به مبلغ متوسط ۲۵ هزار دلار است که به دانشجویان بین‌المللی یا کانادایی واجد شرایطی که رشته‌ی تحصیلی آنها هم‌راستا با رشته‌ی تحصیلی یا مهارت حرفه‌ای قربانیان باشد، اهدا خواهد شد.

دانشجویانی که نسبت خانوادگی با قربانیان هواپیما داشته باشند، در اولویت دریافت این بورسیه هستند که تا پنج سال آینده توزیع خواهد شد.

هشتم ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک دو موشک پیاپی، هواپیمای اوکراینی را دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه امام با ۱۷۶ سرنشین سرنگون کرد. ۵۵ نفر از قربانیان این هواپیما شهروندان کانادا و ۳۰ نفر از آنها مقیم دائم کشورمان بودند.

ملانی ژولی، وزیر امور خارجه‌ی کانادا در هنگام معرفی این بورسیه‌ی تحصیلی گفت: «سرنگونی پرواز PS752 یک تراژدی انسانی بزرگ بود که جان بسیاری از دانشگاهیان و دانشجویانی را که ارتباط قوی با مؤسسات آموزشی کانادا داشتند و عاملی مهم در پیشرفت کشور محسوب می‌شدند را گرفت. این بورس تحصیلی قصد دارد با ارائه فرصت آموزشی به کسانی که تحصیلات خود را به نام قربانیان دنبال می‌کنند، میراث آنها را ارج بگذارد.»

News Editor
Author: News Editor