• چ. اکتبر 23rd, 2024

یکی از زیباترین و جنجالی‌ترین کتابخانه‌های تاریخ جهان در قلب تورنتو همانند یک جواهر پنهان شده است. کتابخانه اسگود یکی از بناهای منحصر به فرد تاریخی در یکی از کلان‌ شهرهای کانادا است.

یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های تورنتو چیزی شبیه به یک جواهر پنهان در قلب این شهر است.

به گزارش بلاگتو، این بنا که کتابخانه‌ای مجلل و تخصصی است و از دید عموم دور مانده بنایی تاریخی مانند تالار قدیمی شهر، ایستگاه اتحادیه و ساختمان گودرهام است.

آخرین باری که در سالن کتابخانه اسگود شگفت زده شدید کی بود؟

اشتباه نکنید، مورخان مرتباً ستایش کتابخانه اسگود بنیادی تورنتو را گفته‌اند اما اگر با حصار چدنی و درختان بالغ احاطه نشده بود قطعا بیشتر دیده می‌شد. گفته می‌شود که این حصار برای جلوگیری از سرگردانی گاوها در چمن جلویی این ساختمان باشکوه طراحی شده است.

اما عجیب این است که در اطراف کتابخانه اسگود زیبایی‌های زیادی برای دیدن وجود دارد از جمله امتداد خیابان کوئین، بین خیابان دانشگاه و خیابان یورک، که تالار اوسگود به آن مشرف است، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر است.

قدیمی‌ترین بخش کتابخانه، در ضلع شرقی است و ساخت آن تماماً به سال ۱۸۳۲ باز می‌گردد. این قسمت در سال ۱۸۴۶ قبل از اینکه شرکت کامبرلند و استورم بین سال‌های ۱۸۵۷ تا ۱۸۵۷ تغییرات بیشتری ایجاد کند توسط معماری بنام هنری بویر لین ساخته شد و به بال غربی و بلوک مرکزی پیوست.

هر عنصر در این ساختمان با بقیه بنا بسیار هماهنگ است اما زیباترین بخش این بنا کتابخانه بزرگ آن است. این کتابخانه که توسط انجمن حقوق اداره می‌شود، یک مرجع فعال و دارای حدود ۱۲۰ هزار جلد کتاب حقوقی است که در نوع خودش بی‌نظیر است.

کتابخانه اسگود یک فضای خصوصی است که توسط وکلای عضو و با پرداخت حق عضویت قابل استفاده است البته عموم مردم می‌توانند در ساعات عادی کار برای تماشای معماری آن مراجعه کنند (افسوس که اجازه عکاسی ندارند).

کتابخانه بزرگ از سه بخش تشکیل شده است که هر کدام ۴۰ فوت عرض در ۴۰ فوت ارتفاع دارند، ستون‌ها و سقف آن بسیار زیبا و تحسین برانگیز کچ بری شده اند.

در انتهای آن نیز یادبودی از جنگ جهانی اول است که توسط مجسمه‌ساز فرانسیس لورینگ ساخته شده و به جاذبه‌های این فضا افزوده است.

در مجاورت کتابخانه بزرگ، اتاق آمریکایی قرار دارد که معماران بورک و هوروود در سال ۱۸۹۵ آن را اضافه کردند تا فضای بیشتری را برای مجموعه رو به رشدی که توسط انجمن حقوقی کانادا به دست آمده است، فراهم کنند.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و بازدید از این بنا می‌توانند به سایت کتابخانه مراجعه کنند.

News Editor
Author: News Editor