• چ. اکتبر 23rd, 2024

بار مالیاتی کانادا، بالاتر از هزینه‌های مسکن، غذا و پوشاک

از سال ۱۹۶۱، صورت حساب مالیات در کانادا برای خانواده متوسط ​​کانادایی ۲۷۷۸ درصد افزایش یافته است. در مقایسه، هزینه مسکن ۱۸۸۰ درصد، خوراک ۸۷۰ درصد و پوشاک ۶۵۴ درصد افزایش یافته است.

بنابر اعلام موسسه فریزر، متوسط خانوارهای کانادایی در سال ٢٠٢٢ نسبت به هزینه مسکن، غذا و پوشاک، هزینه بیشتری را صرف پرداخت مالیات در کانادا کرده‌اند.

آخرین گزارش مؤسسه فریزر، تحت عنوان «مالیات‌ها در مقابل ضرورت‌های زندگی: فهرست مالیات در کانادا برای مصرف‌کننده ویرایش ٢٠٢٣»، نشان می‌دهد که متوسط خانوارهای کانادایی ۴۵.٣ درصد از درآمد خود در سال  ٢٠٢٢ را به مالیات اختصاص داده‌اند.

تجزیه و تحلیل جامع این مطالعه نشانگر مالیات‌های بی‌شماری است که یک خانواده سطح متوسط محتمل پرداخت آن خواهد بود. این مالیات‌ها شامل مالیات درآمد، حقوق و دستمزد، سلامت، فروش، دارایی، سوخت، کربن، خودرو، واردات، الکل و مالیات دخانیات می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که در حالی که مشاغل مستقیماً مسئول ارائه برخی از مالیات‌ها هستند، اما گاها بار مالی برخی از مالیات‌ها به صورت ناگزیر به مردم کانادا تحمیل می‌شود.

یک خانوار متوسط کانادایی با درآمد ١٠۶.۴٣٠ دلار در سال  ٢٠٢٢، متحمل پرداخت ۴٨.١٩٩ دلار مالیات در این سال بوده است. مقایسه این رقم با مخارج مایحتاج اولیه خانواده‌ها که برابر  ٣۵.۶ درصد درآمد آنها بوده است، وسعت هزینه‌های مالیات در کانادا را نمایان می‌سازد.

«جیک فاس»، مدیر مطالعات مالی در موسسه فریزر و یکی از نویسندگان این گزارش، می‌گوید: «مالیات همچنان بزرگترین هزینه تحمیل شده بر خانواده‌ها در کانادا است.»

از نظر تاریخی، این رقم نشان دهنده یک تغییر بزرگ است. اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم، در سال  ١٩۶١، تنها ٣٣.۵ درصد از درآمد متوسط خانواده صرف مالیات می‌شد، در حالی که نیازهای اولیه ۵۶.۵ درصد از درآمد را به خود اختصاص می‌داد. این امر نشان می‌دهد که طی دهه‌ها، هزینه‌های مالیاتی با نرخ بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و از هر هزینه‌ دیگر خانواده‌ها پیشی گرفته است.

علاوه بر این، واکاوی دقیق داده‌ها، وسعت این افزایش نرخ را مشخص می‌سازد. از سال ١٩۶١، کل صورت حساب مالیاتی برای خانواده متوسط کانادایی  ٢٧٧٨ درصد افزایش یافته است. در مقایسه، هزینه مسکن  ١٨٨٠ درصد، غذا  ٨٧٠ درصد و پوشاک  ۶۵۴ درصد افزایش یافته است.

در اصل، این مطالعه بر بار مالی رو به رشد مالیات‌ها بر خانوارهای کانادایی تأکید می‌کند.

«فاس» در یک خبرنامه در این باره گفت: «با توجه به مقدار زیادی از درآمد خانوارها که در این کشور صرف مالیات می‌شود، کانادایی‌ها ممکن است این سوال را از خود بپرسند که آیا ما در مقابل پول خود ارزشمند هستیم یا خیر؟»

News Editor
Author: News Editor