• چ. اکتبر 23rd, 2024

با افزایش 25 درصدی قیمت واحد های دو خوابه، اجاره بها در تورنتو به رکورد جدیدی رسید

به نظر می‌رسد که مستأجران تورنتو نمی‌توانند با خیال راحت زندگی کنند زیرا قیمت آپارتمان‌ها همچنان افزایش می یابد و آخرین اعداد و ارقام از سپتامبر نشان می‌دهد که چقدر اوضاع نسبت به سال گذشته تغییر کرده است.

بر اساس سایت لیست اجاره Zumper، اجاره بهای واحدهای یک خوابه تورنتو به بالاترین میانگین قیمت 2540 دلار رسیده است که 1.6 درصد بیشتر از ماه قبل و 21.5 درصد گرانتر از سپتامبر 2022 است.

در همین حال، قیمت واحدهای دو خوابه به 3350 دلار جهش کردند که نشان دهنده 2.4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و 26.9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته می باشد.

گرچه تورنتو دومین شهر پرهزینه کانادا برای زندگی می باشد اما سایر مناطق کلانشهر تورنتو نیز خیلی عقب نیستند. مالکان خانه در کیچنر انتاریو اکنون برای یک واحد یک خوابه حدود 1950 دلار در ماه می گیرند و برای یک واحد دو خوابه 2230 دلار دریافت می کنند که آن را از نظر قیمت در رتبه پنجم قرار می دهد.

مالکان خانه در اتاوا نیز 1950 دلار برای یک اتاق خواب معمولی و 2420 دلار برای یک واحد دوخوابه دریافت می کنند که این امر اتاوا را در میان 10 شهر اول با بیشترین اجاره بها قرار می دهد.

همچنین در گران ترین مکان ها برای اجاره در کانادا، اوشاوا در رتبه هفتم قرار گرفت. اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در دورهام اکنون 1950 دلار و یک واحد دو خوابه 2150 دلار است.

فقط تعداد معدودی از شهرهای مورد بررسی شاهد کاهش اجاره نسبت به ماه قبل و/یا سال گذشته بودند که از آن جمله می توان به هلیفکس، کینگستون، کلونا، مونترال، سنت کاترینز، ویکتوریا و ساکساتون اشاره کرد.

جالب اینجاست که گران‌ترین شهر کانادا، ونکوور، شاهد کاهش 0.7 اجاره‌بهای واحد یک خوابه نسبت به آگوست 2023 بوده است.

News Editor
Author: News Editor