• چ. اکتبر 23rd, 2024

با شروع سال تحصیلی جدید، برنامه‌های جدید در حوزه زبان، فناوری، سلامت روان، ریاضیات و خواندن به ماژول‌های آموزشی مدارس انتاریو اضافه می‌شود.

با شروع ماه سپتامبر، تغییرات جدیدی در برنامه‌های درسی مدارس انتاریو ایجاد می‌شود. دانش‌آموزانی که در پاییز به کلاس‌های درس باز می‌گردند، یک برنامه درسی زبان و یک دوره فناوری جدید را خواهند گذراند و درباره سلامت روان آموزش‌هایی را دریافت می‌کنند.

مدارس انتاریو

برنامه درسی زبان جدید

دانش‌آموزان مدارس انتاریو بین کلاس‌های ١و ٩ از این پس شروع به یادگیری یک برنامه درسی زبان جدید می‌کنند که تمرکز خود را بر روی روش‌های آزمایش‌شده از جمله دانش آوایی، خط شکسته، سواد دیجیتال، پردازش کلمات و مهارت‌های تفکر انتقادی قرار می‌دهد.

این استان همچنین حداقل ۳۰ دقیقه زمان اختصاصی روزانه برای آموزش خواندن را نیز در نظر گرفته است. مقامات قبلاً این تغییرات را به‌عنوان «بازنگری گسترده» در برنامه‌های درسی زبان انگلیسی و فرانسوی توصیف کرده بودند و در آن از ساختارهای آموزشی جدید شامل خواندن و نوشتن پایه، سواد دیجیتال و ارتباط با صداهای مختلف استفاده می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر، در خصوص سطح بندی برنامه درسی زبان مدارس بر اساس پایه تحصیلی، می‌توانید در اینجا لینک کنید.

کلاس جدید فناوری دیجیتال پایه دهم

دانش‌آموزان پایه دهم مدارس انتاریو به جای گذراندن دوره‌های کامپیوتر، دوره «فناوری دیجیتال و نوآوری‌ها در جهانِ در حال تغییر» را خواهند گذراند.

در این کلاس، دانش‌آموزان «تفکر محاسباتی» را یاد می‌گیرند و تأثیرات نوآوری در حوزه فناوری و امنیت سایبری را در زندگی روزمره خود کشف می‌کنند. آنها همچنین درک درستی از دستگاه‌های سخت‌افزاری مدرن و برنامه‌های نرم‌افزاری متمرکزتر می‌شوند. اطلاعات بیشتر در مورد این دوره را می‌توانید با کلیک در اینجا بخوانید.

ماژول‌های سلامت روان

ماژول‌های جدید در حوزه سلامت روان از  ٩ سپتامبر برای دانش آموزان پایه‌های ٧ و ٨ در مدارس انتاریو به عنوان بخشی از برنامه درسی سلامت و تربیت بدنی پیاده سازی می‌شود. دانش آموزان راهبردهای عملی برای مدیریت و کاهش استرس، مانند تمرکز حواس را یاد خواهند گرفت و همچنین چگونگی تشخیص مسائل مربوط به سلامت روان را کشف خواهند کرد. این ماژول‌ها همچنین منابعی را در مورد چگونگی دریافت حمایت در حوزه سلامت برای دانش آموزان فراهم می‌آورد.

پشتیبانی درس ریاضی

پس از بازنگری کلی برنامه درسی ریاضی در سال ٢٠٢٠، دولت سرمایه گذاری ٧١ میلیون دلاری بودجه اضافی برای تقویت عملکرد ریاضی از طریق طرح «تیم‌های پشتیبانی درس ریاضی» را در نظر گرفته است و آنها را در مدارس انتاریو و مکان‌های آموزشی اولویت‌دار برای بهبود دستاوردهای حوزه ریاضی مستقر خواهد کرد. این استان تعداد معلمان ریاضی شاغل در کلاس‌های سوم، ششم و نهم را دوبرابر خواهد کرد و برای هر هیئت مدیره مدرسه یک «رهبر ریاضی» در نظر می‌گیرد.

بودجه اضافی برای خواندن

این استان متعهد شده است که ١٠٩ میلیون دلار در حوزه خواندن سرمایه گذاری کند تا از این رقم در استخدام معلمان متخصصی که می‌توانند به صورت تک به تک یا در گروه‌های کوچک برای کمک به دانش آموزان در خواندن همکاری داشته باشند، استفاده شود. همچنین می‌توان از این سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی ابزارهای سنجش خواندن اولیه و منابع متخصص شخص ثالث استفاده کرد.

حدود ١٢.۵ میلیون دلار از این بودجه سالانه صرف سنجش خواندن زودهنگام برای دانش‌آموزان از سال دوم مهدکودک تا کلاس دوم می‌شود. این سنجش در حال حاضر پس از توافق با اتحادیه معلمان و استان بعد از امضای قرارداد جمعی جدید در نظر گرفته شده است.

News Editor
Author: News Editor