• چ. اکتبر 23rd, 2024

تاکید وزیر امور خارجه کانادا در بازگشت شهروندان کانادا از لبنان

با ادامه درگیری‌های اسرائیل و حماس و گسترش آن به مرزهای لبنان، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا بر خروج کانادایی‌ها از لبنان تاکید کرد.

«ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا با اشاره به مهلت یک هفته‌ای دولت فدرال برای خروج شهروندان کانادا از لبنان خواستار توجه کانادایی‌ها به هشدارهای دولت شد.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، وی که روز دوشنبه در ابوظبی و جمع خبرنگاران سخن می‌گفت خطاب به شهروندان کانادا که اکنون در لبنان هستند اظهار داشت: « اکنون زمان ترک این کشور فرا رسیده است.»

وزیر امور خارجه کانادا در پاسخ به این سوال که آیا دولت کانادا آماده راه اندازی پروازهای اختصاصی و پرداخت هزینه خروج شهروندان کانادا از لبنان است افزود: « پیام من به شهروندان کانادا در لبنان این است: برای چندمین بار تکرار می‌کنم، هنور پروازهای اکونومیک در لبنان وجود دارد، شما اکنون باید لبنان را ترک کرده و به کشور بازگردید و از دولت انتظار پرداخت هزینه‌های سفرتان را نداشته باشید.»

نگرانی کانادا از ورود حزبالله به جنگ اسرائیل و حماس

تاکید وزیر امور خارجه کانادا در بازگشت شهروندان کانادا از لبنان

از ۱۵ اکتبر، دولت کانادا نسبت به ورود گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان و اسرائیل به جنگ اسرائیل و حماس هشدار داده و خواستار اجتناب شهروندان کانادایی از سفرهای غیرضروری به لبنان شده است. بر همین اساس از تمام ۱۶ هزار و ۴۸۱ نفر از شهروندان کانادایی که در لبنان هستند خواسته شده در حداقل زمان این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه کانادا همچنین به نیروهای مسلح نسبت به برنامه ریزی برای عملیات تخلیه احتمالی کانادایی‌های مستقر در لبنان از طریق قبرس هشدار داده است.

این هشدار درست زمانی صادر شده که کانادا در صدد اتمام پروازهای تخلیه شهروندان کانادایی از تل‌آویو است.

کانادا تاکنون موفق شده بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان کانادا، خانواده‌هایشان برخی از خارجی‌های گرفتار در اسرائیل را با برقراری ۱۹ پرواز نظامی از فرودگاه بن گوریون اسرائیل به آتن و سپس به تورنتو برساند.

هزینه این سفرها چگونه پرداخت شد؟

تاکید وزیر امور خارجه کانادا در بازگشت شهروندان کانادا از لبنان

ارتش کانادا که این پروازها را با هواپیماهای CC-۱۵۰ Polaris با حدود ۱۵۰ صندلی انجام داد هزینه اعزام شهروندان کانادا را تا یونان پوشش داد و هزینه مابقی سفر (بازگشت به کانادا) را مسافران باید خودشان می‌پرداختند.

News Editor
Author: News Editor