• چ. اکتبر 23rd, 2024

جوانان کانادایی بیش از بقیه مشتاق تغییر سرود ملی کشور هستند

تایج یک نظرسنجی جدید که بین شهروندان کانادایی انجام شده است نشان داد که اکثریت جوانان، به تغییر سرود ملی کانادا از “خانه و سرزمین مادری ما” به “خانه ما در سرزمین بومیان” رای مثبت داده‌اند.

این نظرسنجی که توسط شرکت ریسرچ انجام شده نشان می‌دهد که 55 درصد از کانادایی‌های انگلیسی زبان گروه سنی 18 تا 34 سال با تغییر خط اول سرود ملی از “خانه و سرزمین مادری ما” به “خانه ما در سرزمین بومیان” موافق هستند در حالی که در بین گروه سنی بالای 55 سال فقط  28 درصد با این تغییر موافق هستند.

به طور کلی، در مجموع 41 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با این تغییرات موافق و  44 درصد کلا با هرگونه تغییر در سرود ملی کانادا مخالف هستند.

ماه گذشته، شرکت تحقیقاتی لگر با انجام نظرسنجی دیگری دریافت که 33 درصد از شرکت کنندگان در آن با تغییر سرود ملی موافق و 48 درصد با آن مخالف هستند که باز هم جوانان با 42 درصد بیش از بقیه از این تغییرات حمایت کرده بودند.

پیشنهاد شهردار می‌سی‌ساگا

این نظرسنجی در پاسخ به پیشنهاد «بانی کربی»، شهردار می‌سی‌ساگا در رابطه با تغییر در متن ترانه سرود ملی کانادا در قسمت ای کانادا! خانه ما در سرزمین مادری انجام شده است.

سرود ملی کانادا

این درحالی است که زمانی که جولی بلک، خواننده R&B برنده جونو، در جریان اجرای بازی ستاره‌های NBA در ماه فوریه، برای قدردانی از مردم بومی که قبل از مهاجران اروپایی ها در این سرزمین زندگی می‌کردند، فقط یک کلمه را در سرود ملی تغییر داد جنجال ساز شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز ماه گذشته گفته بود که با تغییر اشعار سرود ملی کانادا مخالف نیست ولی اینکار را  تنها پس از مشورت با کانادایی ها انجام می شود.

اشعار سرود ملی کانادا در سال 1980 سروده و  آخرین بار در سال 2018 اصلاح شده است.

نظرسنجی شرکت ریسرچ به صورت آنلاین از 20 جولای تا 24 جولای با حضور حدود هزار و 570 شرکت کننده کانادایی انگلیسی زبان انجام شده است.

News Editor
Author: News Editor