• چ. اکتبر 23rd, 2024

با فرا رسیدن پاییز، کارشناسان حوزه بهداشت به کانادایی ها توصیه می کنند واکسن های آنفولانزا و کووید-19 را به طور همزمان دریافت کنند تا در برابر بیماری های تنفسی ایمنی بیشتری بدست آورند.

گرچه واکسن آنفولانزا و واکسن به روز شده کووید-19 در حال حاضر در دسترس نیست اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در اواسط اکتبر عرضه شود و زمان آن بسته به هر استان یا منطقه متفاوت است.

دکتر برایان کانوی، مدیر مرکز بیماری‌های عفونی ونکوور، گفت: «اگر مراقبت از خودمان را کم کنیم و واکسن آنفولانزا و کووید-19 را دریافت نکنیم، شیوع بیماری ها افزایش می یابد و به سیستم مراقبت‌های بهداشتی فشار وارد می‌شود.»

کمیته ملی مشاوره ایمن سازی (NACI) اعلام کرد، افراد بالای شش ماه می توانند واکسن آنفولانزا و واکسن کووید-19 را به طور همزمان دریافت کنند زیرا دریافت واکسن ها به طور همزمان کاملاً ایمن و مؤثر است.

به گفته کارشناسان، تنها یک عارضه جانبی در دریافت همزمان دو واکسن وجود دارد و آن هم درد موقت در بازوها است که معمولاً یک یا دو روز طول می‌کشد. همچنین افرادی که همزمان واکسن آنفولانزا و واکسن بوسترmRNA  کووید-19 را دریافت می کنند، خستگی، سردرد و درد عضلانی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

کارشناسان اعلام کرده اند که برای محافظت در برابر آنفولانزا، بهترین راه برای خانواده ها و و همچنین فرزندانشان که سن پایینی دارند یا از ایمنی پایینی برخوردارند، واکسینه شدن است.

زمان دقیق توزیع واکسن بین استان ها و مناطق متفاوت است اما انتظار می رود هم واکسن آنفولانزا و هم واکسن به روز شده کووید-19 در ماه اکتبر در بیشتر نقاط کشور در دسترس باشد.

برخی از استان‌ها و مناطق از جمله انتاریو، ساسکاچوان و قلمروهای شمال غربی، ابتدا جمعیت‌های پرخطر از جمله سالمندان را واکسینه می‌کنند و سپس واکسن ها در دسترس عموم قرار می دهند.

News Editor
Author: News Editor