• چ. اکتبر 23rd, 2024

دست کم 16 نفر در کشتار دسته جمعی ایالت مین آمریکا کشته شدند

مردی روز چهارشنبه حداقل 16 نفر را در یک رستوران و یک سالن بولینگ در شهر لویستون در ایالت مین به ضرب گلوله کشت.

فرار کردن عامل تیراندازی باعث جست و جوی گسترده صدها افسر پلیس شد. پلیس از مردم خواست در خانه هایشان بمانند و درها را قفل کنند. مدارس در لویستون، لیسبون و آبرن و همچنین دفاتر شهرداری در لویستون روز پنجشنبه تعطیل شدند.

به گفته پلیس، عامل تیراندازی رابرت کارت 40 ساله است که حوالی ساعت 7 بعد از ظهر چهارشنبه اقدام به شلیک کرد. کارت یک مربی اسلحه گرم توصیف شده که گمان می‌رود در نیروهای ذخیره ارتش باشد و در یک مرکز آموزشی در ساکو، مین کار کند.

کلانتر آندروسکوگین کانتی دو عکس از مظنون را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که نشان میداد عامل تیراندازی با سلاح وارد سالن بولینگ می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حداقل 16 نفر کشته شده و ده ها نفر نیز زخمی شده اند که انتظار می رود میزان تلفات افزایش یابد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تلفنی با مجلس سنا و اعضای مجلس نمایندگان ایالت صحبت کرد و حمایت کامل فدرال را در پی این حمله وحشتناک ابراز کرد.

تعداد تلفات روز چهارشنبه برای ایالتی که در سال 2022 تنها 29 قتل در کل سال داشت، چشمگیر بود. در ایالت مین، حمل اسلحه نیازی به مجوز ندارد و این ایالت دارای فرهنگ دیرینه مالکیت اسلحه است که با سنت های شکار و ورزش تیراندازی آن گره خورده است.

News Editor
Author: News Editor