• چ. اکتبر 23rd, 2024

سکه کانادایی٢٠ دلاری با طرح مستطیل شکل و تصویری از آدم فضایی‌ها و یک پرستار کانادایی، یکی از سکه‌های کلکسیونی ضرابخانه سلطنتی کانادا است.

ضرابخانه سلطنتی کانادا در پاییز گذشته از یک سکه ٢٠ دلاری جدید با چند ویژگی منحصر به فرد رونمایی کرد که شباهتی بین آن و هیچ سکه معمولی نمی‌توانید پیدا کنید. این سکه کانادایی ٢٠ دلاری نه تنها مستطیل شکل است، بلکه در تاریکی نیز می‌درخشد.

سکه مستطیلی کانادایی با نام «پدیده‌های غیرقابل توضیح کانادا: حادثه دانکن»، که از یک اونس نقره‌ خالص درست شده است، داستانی را به تصویر می‌کشد که به سال  ١٩٧٠ بازمی‌گردد. طبق گزارش‌ها، پرستاری در بیمارستانی در دانکنِ بریتیش کلمبیا، پرده اتاق یک بیمار را کنار می‌زند و با یک بشقاب پرنده درخشان روبرو می‌شود.

ضرب عجیب‌ترین سکه ٢٠ دلاری کانادایی با طرح مستطیل شکل + عکس

بر اساس توضیح ضرابخانه سلطنتی کانادا، این پرستار توصیف می‌کند که یک شی بزرگ کاردستی شکل نعلبکی مانند با یک گنبد شیشه‌ای را مشاهده کرده است. در داخل این شی، که قطر آن  ۵٠ فوت (١۵ متر) تخمین زده شده بود و از پایین آن نور می‌تابید، به نظر می‌رسید که دو مرد مجسمه مانند با لباس‌های تیره در مقابل یک پنل هدایتی بزرگ ایستاده بودند.

طراحی سکه ٢٠ دلاری مستطیلی

پشت حکاکی شده رنگی سکه ٢٠ دلاری، همین داستان را به تصویر می‌کشد و هنگام مشاهده آن در زیر نور کم و در تاریکی، برخی از بخش‌های سکه می‌درخشد.

ضرب عجیب‌ترین سکه ٢٠ دلاری کانادایی با طرح مستطیل شکل + عکس

پشت سکه مستطیل شکل کانادایی که توسط هنرمند کانادایی «پاتریک بلانگر» طراحی شده است، پرستاری حیرت‌زده را نشان می‌دهد که به آسمان شب نگاه می‌کند و با یک فضاپیمای درخشان روبرو می‌شود.

بلانگر در باره طرح این سکه ٢٠ دلاری می‌گوید: «طراحی این سکه مسلماً یکی از طراحی‌های مورد علاقه من تاکنون بوده است. کنتراست بی‌نظیر اتاق بیمارستان در مقابل نورهای روشن بیرون پنجره به سکه حس و حالی مرموز می‌دهد.»

ضرب عجیب‌ترین سکه ٢٠ دلاری کانادایی با طرح مستطیل شکل + عکس

تصویر روی این سکه ٢٠ دلاری عجیب کانادایی نیز به مجسمه سوزانا بلانت از ملکه فقید الیزابت دوم اختصاص یافته است. روی این سکه  علامت خاصی وجود دارد که شامل چهار مروارید است که نمادی از چهار مجسمه موجود بر روی سکه‌های کانادایی و تاریخ دوتایی سلطنت اوست.

این سکه ٢٠ دلاری در مجموع به تعداد ۶۵٠٠ عدد ضرب شده، بیش از  ٣١ گرم وزن و ۴٩.٨٠ میلی متر در ٢٨.۶٠ میلی متر قطر دارد. در حالی که ارزش اسمی آن ٢٠ دلار است، برای خرید سکه جدید کمی بیشتر باید هزینه کنید.

کلکسیونرهای سکه کانادایی می‌توانند سکه مستطیل شکل درخشان را در وب سایت ضرابخانه سلطنتی کانادا به قیمت ١٣٩.٩۵ دلار خریداری کنند. هنگام خرید، سکه شما محصور شده و در یک جعبه تاشوی مشکی با برند ضرابخانه سلطنتی کانادا به شما ارائه می‌شود.

از تاریخ  ٨ فوریه ٢٠٢۴، در وبسایت ضرابخانه نوشته شده است که این سکه دیگر برای خرید در دسترس نیست و تمام موجودی آن به پایان رسیده است.

News Editor
Author: News Editor