• چ. اکتبر 23rd, 2024

مهاجرین برای دریافت اقامت دائم یا موقت کانادا، مشمول پرداخت چه هزینه‌هایی می‌شوند؟

کانادا به دلیل داشتن کیفیت زندگی عالی، سیستم آموزش عمومی توسعه یافته و دسترسی به مراقبت های بهداشتی در رتبه‌های نخست مقصد مهاجران قرار گرفته است اما تازه‌واردان به کانادا یا کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید هنگام تکمیل درخواست‌ اقامت، مقداری هزینه به دولت پرداخت کنند.

از دسترسی رایگان به پارک‌های کانادا گرفته تا خدمات بدون هزینه که به اشتغال کمک می‌کند، شهروندان کانادایی جدید حق دریافت تسهیلات رایگان مختلفی را دارا هستند. اما قبل از دریافت این خدمات، مهاجران جدید باید هنگام تکمیل درخواست‌های شهروندی کانادا و حتی دریافت اقامت دائم کانادا (PR) مقداری پول پرداخت کنند. در حال حاضر، پروسه دریافت شهروندی چندین ماه طول می‌کشد و قبل از اینکه واجد شرایط درخواست حق شهروندی باشید، باید اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشید.

هزینه دریافت اقامت دائم کانادا چقدر است؟

فرقی نمی‌کند که درخواست اقامت موقت یا دائم (PR) را داشته باشید، در هر صورت باید هزینه‌های مربوط به این فرآیند را بپردازید.

در صورت درخواست برای دریافت اقامت دائم کانادا، به عنوان یک فرد تحت تکفل باید حداقل ۵٧٠ دلار بپردازید، یا اگر خوداشتغال بوده یا برای ویزای راه اندازی یک استارت-آپ درخواست داده باشید، باید حداکثر  ٢١۴٠ دلار برای درخواست خود هزینه کنید. هزینه  ۵١۵ دلاری حق اقامت دائم نیز در هزینه‌های فهرست شده در وب سایت دولت کانادا گنجانده شده است که پس از تأیید درخواست شما توسط روابط عمومی دولت، باید پرداخته شود.

متقاضیان همچنین باید  ٨۵ دلار برای امورات بیومتریک، شامل اثر انگشت و عکس مرتبط با اقامت دائم یا اجازه کار خود بپردازند. دانشجویان بین المللی (به استثنای دانشجویان ایالات متحده) نیز برای دریافت مجوز تحصیل باید مشخصات بیومتریک را ارسال کنند.

آیا اکسپرس اینتری می‌تواند باعث دریافت اقامت دائم کانادا شود؟

در وب سایت دولت کانادا آمده است: «تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری اولین قدم برای مهاجرت دائم به کانادا به عنوان یک نیروی کار ماهر است. با این حال، تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری، درخواست برای اقامت دائم را تضمین نمی‎‌کند.»

برای درخواست از طریق مسیر اکسپرس اینتری، باید واجد شرایط حداقل یکی از برنامه‌های زیر باشید:

1) فدرال اسکیل ورکر: نیروی کار ماهر با سابقه کار خارجی که می‌خواهد به طور دائم به کانادا مهاجرت کند.

2) فدرال اسکیل ترید: نیروی کار خارجی که می‌خواهند بر اساس واجد شرایط بودن در یک کار فنی مقیم دائم شوند.

3) تجربه کانادایی: برنامه مهاجرت برای نیروهای ماهری که تجربه کاری کانادایی دارند و می‌خواهند اقامت دائم دریافت کنند.

برای درخواست از این مسیر، باید یک پروفایل از طریق جریان اکسپرس اینتری در وب سایت IRCC ایجاد کنید، این فرآیند شامل هیچ هزینه‌ای نمی‌شود. با این حال، ممکن است مجبور باشید بین ۴٠٠ تا  ٧٠٠ دلار برای دریافت نتایج آزمون زبان انگلیسی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود بپردازید تا بتوانید پروفایل خود را با موفقیت ایجاد کنید.

کاندیداها بر اساس امتیاز و رتبه آنها در بانک اطلاعاتی اکسپرس انتری برای دریافت اقامت دائم کانادا انتخاب می‌شوند. با این حال، برای برنامه اسکیل ترید و اسکیل ورکر، باید به دولت کانادا ثابت کنید که پول کافی برای اقامت در کانادا را از طریق «تمکن مالی» دارا هستید.

مدرک قابل قبول برای تمکن مالی در کانادا چیست؟

دریافت اقامت دائم کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، به عنوان مهاجران ماهری که تجربه کاری در خارج از کانادا را دارا هستند، به مقداری سپرده در بانک نیاز خواهید داشت. برای برنامه فدرال اسکیل ورکر و فدرال اسکیل ترید نیز به این سپرده بانکی نیاز دارید.

اگر به صورت انفرادی درخواست مهاجرت دارید، حداقل  ١٣.٧۵٧ دلار به عنوان مدرکی برای اثبات تمکن مالی نیاز خواهید داشت. اما بسته به تعداد اعضای خانواده که قرار است مهاجرت کنند، میزان آن به تناسب افزایش می‌یابد. این سیاست مهاجرتی تضمین می‌کند که تازه واردان پول کافی برای اقامت راحت در کانادا را دارا هستند.

هنگام ارائه درخواست و همچنین زمانی که اقامت دائم به شما اعطا می‌شود، باید مدارک سپرده بانکی در دسترس باشد. شما باید از بانک یا موسسه مالی خود نامه‌هایی با مدارک کلی از حساب‌ها و موجودی‌های خود و همچنین هرگونه بدهی معوقه دریافت کنید. گواهی سپرده موجود باید روی سربرگ رسمی موسسه مالی صادر شود.

اگر در حال حاضر اجازه کار در کانادا را دارید و یا پیشنهاد شغلی معتبری را از یک کارفرمای کانادایی دریافت کرده‌اید، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر تمکن مالی نخواهید داشت. در وب سایت دولت فدرال می‌توانید جزئیات لازم در مورد نحوه اثبات تمکن مالی را پیدا کنید.

قبل از ارائه درخواست شهروندی چه مدت باید اقامت دائم داشته باشید؟

برای قرار گرفتن در لیست واجدین شرایط شهروندی کانادا، مهاجران جدید باید مقیم دائم کانادا باشند و پیش از ارائه درخواست شهروندی کانادا در طی پنج سال حداقل  ١٠٩۵ روز را در کشور سپری کرده باشند.

اگر هنگام درخواست ١٨ تا  ۵۴ ساله باشید، باید دانش کافی زبان انگلیسی یا فرانسه داشته و درک درستی از کانادا و مسئولیت‌ها و امتیازات شهروندی داشته باشید.

توجه داشته باشید که بسته به وضعیت شخصی شما، ممکن است از شما درخواست شود که مالیات بر درآمد را در سه سال قبل از درخواست شهروندی خود ثبت کنید. دولت کانادا در وب سایت خود در یک صفحه مجزا، مزایا، اعتبارات و مالیات‌های مربوط به تازه واردان را ذکر کرده است.

آیا تازه واردین مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؟

دریافت اقامت دائم کانادا

افراد تازه وارد در کانادا ممکن است مقیم دائم، پناهنده یا افراد تحت تکفل و یا دانشجو، نیروی کار خارجی و دارنده مجوز اقامت موقت باشند. طبق اعلام آژانس درآمد کانادا (CRA)، شما برای اولین سالی که در کانادا هستید، تازه وارد محسوب می‌شوید.

به طور کلی، شما زمانی مشمول مالیات بر درآمد مقیمان کانادا می‌شوید که به اندازه کافی «روابط اقامتی» در کانادا ایجاد کرده باشید و این وضعیت از شرایط مهاجرت یا اقامت دائم شما جدا است. روابط اقامتی شامل مواردی نظیر داشتن خانه در کانادا، داشتن همسر، شریک قانونی یا وابستگان در کانادا است که توسط دولت فدرال مشخص می‌شود.

برای دریافت اعتبارات و مزایا در اولین سال ورود خود به کانادا نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارید، اگرچه باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهید تا بدون در نظر گرفتن میزان کسب درآمد، پس از آن دوره یکساله واجد شرایط دریافت تسهیلات باقی بمانید.

هزینه درخواست شهروندی در کانادا چقدر است؟

کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند هنوز شهروند کانادا نیستند. آنها باید درخواست شهروندی خود را ارائه دهند و هزینه‌ها برای بزرگسالان و خردسالان متفاوت است.

برای افراد ١٨ سال به بالا، هزینه درخواست ۶٣٠ دلار است و برای افراد جوان‌تر، این هزینه  ١٠٠ دلار خواهد بود. به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، باید برای آزمون، مصاحبه و سپس مراسم شهروندی آماده شوید. وب سایت دولتی در حال حاضر زمان پردازش درخواست شهروندی را ١٨ ماه عنوان کرده است که شامل مؤلفه‌های آزمون، مصاحبه و مراسم می‌شود.

میانگین هزینه مسکن در کانادا چقدر است؟

بدیهی است که هزینه‌های مسکن یک فاکتور مالی مهم برای مهاجرت به یک کشور جدید است.

طبق داده‌های سازمان آمار کانادا، بسته به اینکه تصمیم دارید در کدام شهر ساکن شوید، میانگین قیمت خانه در کانادا در سال ٢٠٢٢ از کمتر از  ٢۵٠ هزار دلار در آتلانتیک کانادا تا تقریباً یک میلیون دلار در ساحل غربی متغیر است.

اما اگر قصد خرید خانه ندارید، طبق گزارش سازمان اجاره مسکن کانادا، میانگین هزینه یک آپارتمان یک خوابه در کانادا  ١٨۶٠ دلار در ماه است و رقم آن همچنان در حال افزایش می‌باشد.

بسته به جایی که قصد اقامت دارید، در مورد هزینه‌های زندگی در محل حقیق کنید و قبل از ورود برای آن برنامه‌ریزی کنید.

News Editor
Author: News Editor