• چ. اکتبر 23rd, 2024

نداشتن بیمه و هزینه زیاد دندانپزشکی، کانادایی ها را از مراجعه به دندانپزشک باز می دارد

داده های جدید مرکز آمار کانادا نشان می دهد که از هر سه کانادایی، بیش از یک نفر در طول 12 ماه بین سال های 2021 تا 2022 به دندانپزشک مراجعه نکرده و تقریبا یک چهارم آنها، دلیل آن را هزینه زیاد عنوان کرده اند.

در واقع، بیش از یک سوم کانادایی ها اعلام کردند که هیچ گونه بیمه دندانپزشکی ندارند و این امر، دریافت درمان مورد نیاز را برای آنها دشوار کرده است.

دکتر هدر کار، رئیس انجمن دندانپزشکی کانادا، گفت: «این اعداد و ارقام نگران کننده است. بهترین راه برای پیشگیری از بیماری و درد دندان، تشخیص زودهنگام آن است تا به آسانی رفع شود. بنابراین اگر نتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید، می‌تواند عواقب بسیار جدی به دنبال داشته باشد.»

کارشناسان بر این باورند که داده های منتشر شده در این نظرسنجی می تواند زمینه را برای طرح ملی مراقبت از دندان فراهم کند.

به گزارش گلوبال نیوز، انتظار می رود این طرح که دولت فدرال در بودجه سال 2023 خود اعلام کرد، در مرحله اولیه برای کانادایی های زیر 18 سال، افراد دارای معلولیت و افراد مسن اجرا شود. برنامه مراقبت از دندان کانادا CDCP قرار است تا سال 2025 به طور کامل اجرا شود و نه میلیون کانادایی بدون بیمه را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته دکتر کار، نداشتن بیمه دندانپزشکی یک مسئله بزرگ است و گرچه به نظر می رسد که 65.4 درصد کانادایی ها به خدمات دندانپزشکی دسترسی دارند و بسیاری از آنها به لطف بیمه می توانند این کار را انجام دهند اما هنوز بیش از 30 درصد مردم امکان مراجعه به دندانپزشکی را ندارند.

طبق گزارش مرکز آمار کانادا، کمتر از 55 درصد از کانادایی ها دارای بیمه خصوصی مراقبت از دندان هستند، در حالی که 4.4 درصد دارای بیمه دولتی هستند و 34.7 درصد دیگر اعلام کرده اند که هیچ گونه بیمه ای ندارند.

این نظرسنجی همچنین اشاره کرد که سن، نرخ اشتغال، درآمد و همچنین نژاد همگی در مراجعه‌ به دندانپزشک و دسترسی به بیمه تاثیر داشته است.

بر اساس این گزارش، کمتر از 50 درصد کانادایی های کم درآمد به دندانپزشک مراجعه کرده اند، در حالی که این رقم در  افراد پردرآمد 73 درصد است. همچنین 60 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال و 79 درصد افراد 12 تا 17 سال، به دندانپزشک مراجعه کرده اند.

News Editor
Author: News Editor