• چ. اکتبر 23rd, 2024

چرا بیشتر کانادایی‌ها نمی‌خواهند بازنشسته شوند؟

با پایان یافتن تابستان و بازگشت بسیاری از کانادایی‌ها به سر کار، برخی از افراد در سن خاصی ممکن است این سوال را داشته باشند که چه زمانی باید بازنشسته شوند.

اگرچه ایده بازنشستگی برای برخی جذاب است، اما طبق گزارش اخیر سازمان آمار کانادا، اکثر کانادایی‌ها ترجیح می‌دهند به کار کردن ادامه دهند. این گزارش که در ۱ آگست منتشر شد، می‌گوید که بیش از نیمی از افرادی که قصد بازنشستگی دارند، اگر بتوانند به صورت پاره وقت این کار را انجام دهند، یا اگر کارشان کمتر استرس زا یا سخت باشد، به کار خود ادامه می‌دهند. دلایل ادامه کار آنها متفاوت است، از نگرانی‌های مالی گرفته تا موضوعات عمیق‌تر.
لوئیس پریماورا، روانشناس دارای مجوز و نویسنده کتاب پیچ و خم بازنشستگی، می‌گوید افرادی که بازنشسته می‌شوند، معمولاً خیلی مثبت شروع می‌کنند، اما ممکن است بعد از مدتی احساس دلتنگی کنند. پریماورا می‌گوید: «کار برای ما هویت و یک سیستم اجتماعی ایجاد می کند».
او می‌افزاید که حدود ۳۰ درصد از مردم هرگز با بازنشستگی سازگار نیستند و افزود که مصرف داروهای ضد افسردگی در میان سالمندانی که بازنشسته شده اند بسیار بیشتر است.

به گفته پریماورا، اما برخی از نقاط مشترک در میان کسانی که بازنشستگی خوبی دارند وجود دارد، از جمله ایجاد یک برنامه، یافتن حس جدیدی از هویت و بازنشستگی همزمان با همسر.
طبق سازمان آمار کانادا، سلامت یکی از مهمترین ملاحظات برای افرادی است که باعث می‌شود تصمیم گیرند چه زمانی بازنشسته شوند.

یک چهارم مردان و زنان کانادایی که بازنشسته می‌شوند، سلامتی خود یا همسرشان عامل اصلی در تصمیم آنها برای بازنشستگی است.
عامل مالی البته پول، و پول به اندازه کافی، برای بسیاری دغدغه بزرگی است. با افزایش هزینه‌های روزانه، برخی از بازنشستگان این روزها با انتخاب‌های سختی روبرو هستند.
بر اساس یک نظرسنجی نیروی کار از سوی سازمان آمار کانادا در سال ۲۰۲۲، بیش از نیمی از کانادایی‌هایی که هنوز از ۶۰ سال گذشته هنوز در نیروی کار هستند، بنا به ضرورت، بازنشسته نشده‌اند. این سازمان هزینه‌های ضروری و عدم صلاحیت برای دریافت مستمری را به عنوان دلایل اصلی ادامه کار افراد ذکر کرده است. بر اساس همان گزارش، بیش از یک سوم مردان و یک چهارم از زنان گفتند که فاکتورهای مالی عامل اصلی در تعیین بازنشستگی آنها بوده است.

News Editor
Author: News Editor