• چ. اکتبر 23rd, 2024

چگونه از چت جی بی تی برای بهبود رزومه و درخواست شغلی خود استفاده کنیم؟

شاید بیشتر افراد در دنیا تصور کنند که که پیشرفت هوش مصنوعی ممکن باعث نابودی برخی مشاغل و حتی دنیا و بشریت باشد اما جالب است بدانید که تحقیقات اخیر حاکی از آن است که برخی از افراد شاغل از برنامه ChatGPT برای بهبود رزومه و درخواست شغلی خود استفاده می‌کنند.

داشتن یک رزومه و درخواست شغلی درجه یک به شما کمک می‌کند تا مورد توجه استخدام کنندگان و مدیران قرار گرفته و حتی شانس بیشتری برای استخدام داشته باشید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای بهبود رزومه و درخواست‌های شغلی خود استفاده کنید. رسانه هدهد به نقل از نارسیتی نکاتی را در خصوص نحوه شروع استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقاء رزومه شخصی، به جویندگان کار پیشنهاد می‌کند.

افرادی که می‌خواهند رزومه خود را برای چند سال آتی به روز و آماده نگه دارند، می‌توانند در موقعیت‌های مختلف از هوش مصنوعی استفاده کنند. اما این بدان معنا نیست که باید اطلاعات زیادی در زمینه کامپیوتر یا کدنویسی داشته باشید، بلکه باید بتوانید با فناوری‌های جدید کار کنید و در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند شما را «برای انجام کارهای بزرگ» توانمندتر کند، اطلاعاتتان را بالا ببرید. به طور کلی، افرادی که در محل کار خود می‌درخشند، کسانی هستند که می‌توانند از این تغییرات ایجاد شده در حوزه فناوری استقبال کنند و با کمک هوش مصنوعی و فناوری‌های نو، کارهای خود را راحت‌تر انجام دهند. بنابراین، نکات زیر که درباره نحوه ارتقاء رزومه توسط هوش مصنوعی است را از دست ندهید.

آیا باید از هوش مصنوعی در نگارش رزومه و درخواست شغلی خود استفاده کنید؟

ChatGPT

اگر نمی‌دانید که آیا باید از هوش مصنوعی در ساخت رزومه و درخواست شغلی خود استفاده کنید یا خیر، باید بگوییم که جواب یک بله بزرگ است. شما می‌توانید از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن رزومه خود یا ایجاد درخواست‌های شغلی سفارشی شده استفاده کنید. هوش مصنوعی می‌تواند پایه‌ای عالی برای رزومه شما ایجاد کند.

از نظر بسیاری از استخدام کننده، هیچ اشکالی ندارد که از هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای ساخت رزومه خود استفاده کنید. با این حال، باید یک مرز مشخصی را در نظر بگیرید، چرا که اگر در هنگام استفاده از هوش مصنوعی به یکپارچگی نرسید، نتیجه مطلوب نخواهد بود.

شاید استفاده از یک ربات برای نوشتن مقالات دانشگاهی راه خوبی نباشد، اما استفاده از این ربات‌ها برای پیدا کردن شغل مناسب، ایده خوبی به نظر می‌رسد. برای مثال اگر نیاز به ارائه درخواست برای ۵٠ موقعیت شغلی و همچنین ۵٠ نامه پوششی دارید، برای انجام این کار حتماً از هوش مصنوعی استفاده کنید.

آیا استخدام‌کنندگان می‌توانند متوجه شوند که از هوش مصنوعی در نگارش رزومه و درخواست شغلی خود استفاده کرده‌اید؟

اگر از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن رزومه یا پر کردن یک درخواست شغلی استفاده می‌کنید، شاید با خود بگویید که ممکن است استخدام‌کنندگان متوجه شوند که از ChatGPT استفاده کرده‌اید و رزومه شما را رد کنند. یا حتی ممکن است از ChatGPT استفاده نکنید، زیرا فکر می‌کنید که این هوش مصنوعی خط قرمز استخدام کنندگان یا مدیران استخدام خواهد بود. این تصور اشتباه است که فکر می‌کنید استخدام کنندگان با نگاه به رزومه شما متوجه این موضوع می‌شوند؛ آنها گاها مطلقا متوجه این امر نمی‌شوند.

به گفته استخدام کنندگان، هیچ راه آزمایش شده و واقعی برای کشف آن وجود ندارد. با این حال، اگر چیزی که ارسال می‌کنید توسط هوش مصنوعی تولید شده و دقیق و منسجم نباشد، در این شرایط می‌توان متوجه آن شد و اگر موارد نوشته شده با تجربیات واقعی شما مطابقت نداشته باشد، در مصاحبه خود دچار مشکل خواهید شد.

اگر هوش مصنوعی از موارد تکراری در رزومه شما استفاده کند و یک لحن روباتیک را به کار ببرد، در این صورت استخدام کننده به این باور خواهد رسید که این رزومه توسط شما نوشته نشده است.

چگونه می‌توانید از ChatGPT برای ارتقاء سطح رزومه خود استفاده کنید؟

ChatGPT

حتی اگر استخدام‌کنندگان، مدیران استخدام و کارفرمایان نسبت به افرادی که از هوش مصنوعی در رزومه‌ها و درخواست‌های خود استفاده می‌کنند گارد داشته باشند، این به آن معنی نیست که نمی‌توانید از این ابزارها به نفع خود استفاده کنید. شما می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی مانند ChatGPT به دو روش استفاده کنید.

یکی از راه‌ها این است که از آن برای نگارش رزومه یا درخواست شغلی خود الهام بگیرد و سپس هر چیزی که به شما ارائه می‌دهد را مجددا بازنویسی کنید. به این ترتیب رزومه شما شخصی‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

راه دیگر استفاده از آن این است که ایده‌ها و نوشته‌های خود را به واسطه هوش مصنوعی شفاف‌تر کرده و یا تقویت کنید. برای مثال، نکات اصلی را بنویسید و از ChatGPT بپرسید که چگونه می‌توانید موارد را مختصرتر و خلاصه‌تر بیان کنید.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در طول کاریابی نیز به شما کمک کند. بهترین عملکردی که می‌توانید انجام دهید این است که از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنید. یعنی محتوای مدنظر را از آن دریافت کرده و سپس آن را تصحیح کنید و مطمئن شوید که لحن نوشتاری آن شبیه به شما باشد. چ

چه نکته دیگری را باید در مورد رزومه، درخواست‌ها و مصاحبه‌های شغلی بدانید؟

در مورد رزومه، درخواست‌ها و مصاحبه‌ها شغلی که مدنظر دارید، چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. قبل از اینکه به ارسال یک درخواست شغلی فکر کنید، باید از خوب بودن CV خود اطمینان حاصل کنید. رایج‌ترین مشکلات موجود در رزومه‌ها، کمبود داده‌ها از جمله عکس پرسنلی، اشتراک گذاری تجربیات غیر مرتبط و داشتن آدرس شماست.

حتی اگر فکر می‌کنید که فاقد صلاحیت برای یک موقعیت شغلی هستید، باید همچنان برای آن شغل درخواست دهید. اگر واقعاً کار بدون دستمزد و کارآموزی را به عنوان بخشی از روند کاری خود در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که از آنچه فکر می‌کنید جلوتر هستید و امکان پذیرفته شدن در خیلی از مشاغل را خواهید داشت. از آنجایی که لیست شرح وظایف مشاغل مانند یک لیست آرزو است، حتی اگر به شرایط تک تک موارد نیز مجهز نباشید، باز هم می‌توانید در یک موقعیت استخدام شوید!

ChatGPT

زمانی که نوبت به رزومه کاری و ارسال درخواست‌های شغلی می‌رسد، باید سعی کنید که آن را ساده و خوانا به نگارش در بیاورید و از استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و طراحی‌های گرافیکی در آن بپرهیزید. همچنین، باید یک CV خوب در اختیار داشته و از طریق شبکه سازی نیز ارتباطی داشته باشید تا مطمئن شوید که رزومه شما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین اشتباهات زیادی وجود دارد که اگر آنها را در مصاحبه‌های شغلی خود انجام دهید، می‌تواند منجر به عدم استخدام شما شود. این اشتباهات شامل عدم آگاهی از ویژگی‌ها و شرایط شرکت یا موقعیتی است که برای آن درخواست داده‌اید. علاوه بر این نباید به‌جای صحبت‌های دقیق، درباره موارد کلی صحبت کنید، نپرسیدن سوالات دقیق از فردی که با شما مصاحبه می‌کند نیز جزء موارد بازدارنده به حساب می‌آید.

به طور کلی اگر در حال حاضر به دنبال پیدا کردن شغل هستید، شاید این نکات، ترفندها به شما کمک کند تا در مصاحبه خود موفق عمل کرده و در شغل مورد نظر استخدام شوید.

News Editor
Author: News Editor