• چ. اکتبر 23rd, 2024

کمبود موجودی کانادا؛ هرچه زودتر اقدام به خرید درخت کریسمس خود کنید

با توجه به چالش‌های گوناگون و کمبود میزان تولید در استان‌های متفاوت کانادا، بهتر است که هر چه سریع‌تر برای خرید درخت کریسمس خود اقدام کنید.

خانواده‌هایی که قصد خرید درخت کریسمس واقعی را دارند، بهتر است سریع‌تر اقدام به تهیه درخت خود کنند؛ چرا که برای چهارمین سال متوالی، خرده فروشان با کمبود درخت کریسمس مواجه هستند و ممکن است خانواده‌ها چیزی برای قرار دادن هدایا زیر آن در شب سال نو نداشته باشند.

خرید درخت کریسمس

«راشل هافمایستر»، مدیر گلخانه هلندی گرورز در رجینا، ساسکاچوان، گفت: «ما شرایط سختی را گذرانده‌ایم. در چند سال گذشته ما نتوانسته‌ایم مقدار درخت کریسمس مورد نظر خود را تولید کنیم، به همین دلیل است که انتظار داریم ظرف یک یا دو هفته آینده تمام موجودی ما به پایان برسد.»

به گفته انجمن درختان کریسمس در کانادا (CCTA) مشکل عرضه در طی سال‌های گذشته نتیجه چندین چالش متفاوت است. مشکلات زمانی آغاز شد که رکود اقتصادی سال  ٢٠٠٨ برخی از مزارع تولید درخت کریسمس را مجبور به تعطیلی کرد و سایر کشاورزان نیز بدون داشتن جایگزین و جانشین به تدریج بازنشسته شدند. طبق داده‌های انجمن درختان کریسمس در کانادا (CCTA)، بین سال‌های ٢٠١١ تا ٢٠٢١، کانادا تقریباً هزار مزرعه درخت کریسمس را از دست داده است که مساحت آن‌ها معادل ٢٠ هزار هکتار می‌باشد.

بیماری‌ها و آب و هوای نامساهد همچون خشکسالی و سیل نیز در سال‌های اخیر به کمبود درختان کریسمس در کانادا دامن زده است.

«شرلی برنان»، مدیر اجرایی CCTA گفت: «چالش‌های مربوط به عرضه با افزایش تقاضا در طول همه‌گیری تشدید شد، زیرا افراد بیشتری برای تعطیلات در خانه ماندند و تقاضای خرید درخت کریسمس را داشتند.» برنان گفت که اکنون که بسیاری از افراد دوباره در فصل کریسمس به سفر می‌روند، میزان تقاضا به آرامی تعدیل شده است.

برنان ادامه داد: «نرخ عرضه و تقاضا در نقاطی که ما شاهد هجوم عظیم تقاضا نیستیم شروع به متعادل شدن کرده است، اما همچنان شاهد درخواست‌ها برای جابه‌جایی درختان کریسمس بیشتر در سراسر کانادا و فراسوی مرزها هستیم.»

به گفته انجمن درختان کریسمس در کانادا، اثرات کمبود درخت کریسمس در مناطقی مانند استان‌های پریری که مزارع درخت کریسمس فراوانی ندارند، بسیار بیشتر است. خرده فروشان مناطق پریری اغلب بسیاری از درختان خود را از کبک، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا تهیه می‌کنند. امسال، برخی از خرده فروشان شاهد کاهش صدها محموله خود هستند.

خرید درخت کریسمس

«استیون شولتز»، مدیر بخش درختان کریسمسی رجینا، گفت: «امسال ما تا حد زیادی نتوانستیم پاسخگوی نیازها باشیم. به طور متوسط ما حدود  ٧٠٠ درخت در سال می‌فروشیم و امسال فکر می‌کنم فقط توانستیم ۵۵٠ درخت به فروش برسانیم.» جای گونه‌های خاصی از درختان از جمله کاج سفید و کاج اسکاتلندی نیز در بسیاری از سفارشات خالی است.

هافمایستر گفت: «ما نتوانستیم حتی یک عدد از آن‌ها را تهیه کنیم. تنها چیزی که امسال داریم درختان صنوبر است.»

در حالی که درختان در مناطق خاصی عرضه می‌شود، انجمن درختان کریسمس در کانادا از مصرف کنندگان می‌خواهد که برای خرید درخت کریسمس در این فصل به خارج از منطقه خود نیز مراجعه کنند.

هافمایستر گفت: « امسال ممکن است که شما درختی را که معمولاً همیشه از نظر گونه یا اندازه خریداری می‌کردید را به دست نیاورید، اما من معتقدم که کانادا برای تامین نیاز افرادی که برای کریسمس درخت می‌خواهند، موجودی کافی را در اختیار دارد.»

برنان گفت که با پرورش دهندگان درخت در بریتیش کلمبیا نیز صحبت کرده است. اما چالش بزرگ، پر کردن سفارشات اضافی خرده فروشان است. همچنین بریتیش کلمبیا اعلام کرد که مزارعی که در نتیجه گرمای شدید با کاهش رشد درختان مواجه هستند، قادر به جبران این ضررها با واردات از استان‌های دیگر نیستند.

انجمن درختان کریسمس در کانادا گفت که در تلاش است تا بسیاری از مشکلات عرضه را اصلاح کند، که این اقدامات شامل تشویق دانشجویان و هدایت آنها به شاخه گردشگری کشاورزی به عنوان راهی برای ورود جوانان به صنعت تولید درخت کریسمس است.

برنان گفت: «نکته تاسف‌آور این است که امروز می‌توانیم راه‌هایی را برای این چالش‌ها پیدا کنیم، اما رشد درخت کریسمس ۱۰ تا ۱۲ سال طول می‌کشد و این کاری نیست که بتوانیم یک شبه آن را انجام دهیم.»

در مورد راه‌حل‌های مربوط به امسال، خرده‌فروشان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند که زودتر خرید درخت کریسمس خود را انجام دهند تا مطمئن شوند که به آنچه می‌خواهند دسترسی پیدا می‌کنند.

هافمایستر گفت: «این که درخت کریسمس خود را زود خریده‌اید به این معنا نیست که باید آن را زودتر از موعد در خانه خود بچینید. شما همچنان می‌توانید آن را بیرون از خانه و در یک قسمت سایه‌دار از حیاط خود نگه دارید تا زمانی که تاریخ تزئین آن فرا برسد.»

News Editor
Author: News Editor