• چ. اکتبر 23rd, 2024

گزارش های جدید از نیاز به افزایش پذیرش مهاجران به کانادا خبر می دهد

در زمانی که تردیدهایی در مورد طرح کانادا برای افزایش مهاجرت دیده می شود، گزارش جدیدی استدلال می‌کند که این کشور باید از تازه‌واردان بیشتری استقبال کند تا بتواند تعادل جمعیتی سالخورده خود را حفظ کند.

گزارش Desjardins که امروز دوشنبه منتشر شد، به تحلیل این موضوع می پردازد که تا چه میزان رشد جمعیت در میان کانادایی های در سن کار برای حفظ نسبت وابستگی به سالمندی لازم است، که به نسبت بین گروه های ۱۵ تا ۶۴ سال و افراد ۶۵ سال به بالا اشاره دارد.

این نشان می دهد که جمعیت در سن کار باید تا سال 2040 سالانه 2.2 درصد رشد کند تا همان نسبتی که در سال 2022 وجود داشت حفظ شود. و اگر این کشور بخواهد به میانگین نسبت وابستگی سالمندان بین سال‌های 1990 تا 2015 بازگردد، نرخ رشد جمعیت باید سالانه به 4.5 درصد می رسید.

افزایش احتمالی سطوح مهاجرت بحث هایی را برانگیخته است که آیا این کشور می تواند جریان بیشتری از تازه واردان را در بحبوحه بحران مسکن مدیریت کند و تأثیر اقتصادی کل جمعیت بیشتر در کشور چه خواهد بود. جمعیت کانادا در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت که یک رکورد برای این کشور محسوب می شود.

کل جمعیت کانادا 2.7 درصد رشد کرد که سریع ترین نرخ از سال 1957 تاکنون بوده است. رشد شدید جمعیت در حالی اتفاق می‌افتد که دولت لیبرال به اهداف مهاجرتی سالانه بالاتری می‌اندیشد، که باعث می‌شود تا سال 2025 این کشور پذیرای 500,000 مهاجر در سال باشد.

News Editor
Author: News Editor