• پ. اکتبر 24th, 2024

یکی از ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان در یک مرکز خرید در تورنتو قرار دارد

تورنتو دوباره در گینس! این شهر بعد از ثبت رکورد طولانی‌ترین پل سرپوشیده، اینبار یکی از ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان را به نام خود ثبت کرد.

مرکز خرید Empress Walk در منطقه North York Centre تورنتو، کانادا، ممکن است بزرگترین یا شلوغ‌ترین مرکز خرید نباشد، اما دارای یکی از ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان است که باعث ایجاد ترس از ارتفاع در برخی از بازدیدکنندگان می‌شود؛ به گونه‌ای که آن‌ها را به سمت انتخاب پله‌ها یا آسانسور سوق می‌دهد.

اما آیا این وسیله ترسناک واقعا یکی از رکوردهای کتاب گینس است؟ یا وضعیت افسانه‌ای آن به عنوان طولانی‌ترین پله‌برقی (که فقط در انتهای آن ساپورت می‌شود) در آمریکای شمالی فقط در حد یک افسانه است؟

مرکز خرید Empress Walk که در سال ۲۰۰۰ در تقاطع خیابان‌های Yonge و Empress ساخته شد، شامل یک جفت برج مسکونی بر فراز یک مجتمع تجاری چهار طبقه با سه سطح فروشگاه، سینما در بالا و یک سالن همایش به همراه یک فروشگاه مواد غذایی در زیر آن است.

این سه ردیف پله‌برقی که از این پنج طبقه در بالا و پایین زمین مرکز خرید Empress Walk عبور می‌کنند، یک دهلیز مرتفع را تشکیل می‌دهند. طولانی‌ترین این پله‌برقی‌ها که یک پله‌برقی معمولی نمی‌باشد، طبقه همکف را به سینمای ده پرده­ای Cineplex در طبقه بالا متصل نموده است.

این پله ‌برقی نه تنها مسافران را دو طبقه کامل جابه‌جا می‌کند، بلکه وجود یک سالن همایش باز در پایین و عرض باریک پله ‌برقی می‌تواند برای افرادی با ناراحتی‌­های قلبی یک تجربه کاملا ناخوشایند رقم بزند.

تورنتو علاقه زیادی به داشتن بزرگترین و بهترین چیزها دارد. این شهر و مناطق اطراف آن به دلیل داشتن چیزهایی مانند طولانی‌ترین پل عابر پیاده سرپوشیده، طولانی‌ترین کیک‌لاین و موارد دیگر، راه خود را به کتاب‌های رکوردهای گینس باز کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که ممکن است این پله برقی، در لیست ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان نباشد.

منابع مختلف، از جمله مهندسان سازه‌ای که در پشت این مرکز خرید Empress Walk قرار دارند، بیان می‌کنند که دهلیز مرکزی این مرکز خرید، شامل طولانی‌ترین پله ‌برقی در آمریکای شمالی است؛ اما تشخیص اینکه آیا این ادعاها دروغ یا واقعی هستند، آسان نبوده است. این پله‌برقی دارای صفحات شیشه‌ای است که امکان مشاهده اجزای داخلی آن را فراهم می‌کند.

شرکت معماری مسئول طراحی  Empress Walk، Page + Steele، اکنون بخشی از گروه IBI است. مایک اسکات، همکار IBI Group، به blogTO می­‌گوید که طراحی این پروژه  در مرکز خرید Empress Walk حداقل تا حدی با دست انجام شده است. اسکات می‌گوید که «نقشه‌های کاغذی تنها منبعی» هستند که این شرکت می‌­تواند ارائه دهد؛ اما اینها در یک آرشیو خارج از سایت که دسترسی به آن دشوار است، بایگانی می­‌شوند.

کتاب رکوردهای جهانی گینس عنوان طولانی‌ترین پله‌ برقی مستقل در جهان را به دهلیز ساختمان CNN در آتلانتا اعطا می‌کند که طول قابل توجه ۶۰ متر از ابتدا تا انتها دارد.

مگر اینکه اشتباه تایپی باشد و منظور آنها قاره گمشده آتلانتیس باشد؛ در این صورت پله‌ برقی دهلیز مرکز خرید Empress Walk به رتبه دوم طولانی‌ترین پله‌برقی­‌ها در آمریکای شمالی سقوط می‌کند.

و شما برای اطمینان یافتن از این ادعاها مبنی بر اینکه پله ‌برقی ما طولانی‌تر است، نیازی به نقشه یا ابزار اندازه‌گیری لیزری ندارید. پله ‌برقی بزرگ آتلانتا خیلی طولانی است. هشت طبقه ارتفاع دارد و صعود آن بیش از دو دقیقه طول می­کشد.

پس متر اندازه‌گیری خود را کنار بگذارید؛ زیرا این ادعا رد شده است.

تصاویر یکی از ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان در تورنتو

ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان

 

ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان

 

ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان

 

ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان

 

ترسناک‌ترین پله‌برقی‌های جهان

News Editor
Author: News Editor