• چ. اکتبر 23rd, 2024

هشت نکته برای مهاجران تنها به کانادا

اگر شما هم قصد مهاجرت و کسب اقامت در کانادا را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و تجربه‌های یک مهاجر را از زبان خودش بخوانید.

نظرات بیان‌شده در این مقاله متعلق به خود نویسنده و تجربه‌ی مهاجرت به کانادا و  است واقامت در کانادا است و لزوماً منعکس‌کننده دیدگاه رسانه‌های نارسیتی نیست.

مهاجرت به کانادا می‌تواند تجربه‌ای دلهره‌آور به نظر برسد، مخصوصا اگر خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. به عنوان یک فرد مجرد که سال گذشته از دبی به کانادا نقل مکان کرد، می‌توانم بگویم که این یک تجربه یادگیری واقعی برای من بود. خیلی چیزها خیلی ساده‌تر از چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردم، و مسائل دیگری که واقعاً به آنها فکر نمی‌کردم در زمان اقامت در کانادا برای من تبدیل به یک چالش شدند.

علاوه بر این، وقتی به تنهایی به فکر مهاجرت به کانادا هستید و به یک کشور جدید نقل مکان می‌کنید، کاملاً مسئولیت خودتان بر عهده خودتان است، به این معنی که مواردی مانند ایمنی، میزان جرم و جنایت و مراقبت‌های اضطراری از همه مهم‌تر می‌شوند. همچنین، عواملی مانند ملاقات با افراد جدید و عبور و مرور در مسیرتان در زمان اقامت در کانادا بسیار مهم است.

بنابراین، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید اگر می‌پرسید مهاجرت به کانادا به تنهایی چگونه است  و اگر قصد دارید به تنهایی نقل مکان کنید، چه عواملی را باید در نظر بگیرید.

بسیار امن است

ایمنی احتمالاً برای هر کسی که به تنهایی به فکر مهاجرت به کانادا است یا حتی سفر به آن  را در سر می‌پروراند بسیار مهم است. بنابراین، اجازه دهید فقط بگویم که کانادا به شما احساس امنیت می‌دهد، با در نظر گرفتن همه چیز، به خصوص اگر به عنوان یک زن مجرد مهاجرت کرده و قصد اقامت در کانادا را دارید.

در حالی که حوادثی اتفاق می‌افتد، کانادا به طور گسترده‌ای به عنوان مکانی امن برای زندگی در نظر گرفته می‌شود، به ویژه در مقایسه با سایر کشورها. در بیشتر موارد، مردم به کار خود فکر می‌کنند و بیرون رفتن در شب چیزی نیست که من واقعاً از زمانی که اینجا زندگی می‌کنم، نگران آن باشم.

شما هم مجبور نیستید فقط حرف من را قبول کنید. مجموعه‌ای از گزارش‌ها و رتبه‌بندی‌ها وجود دارد که به طور مرتب کانادا را به عنوان مقصد برتر برای مسافران تنها قرار می‌دهند، با در نظر گرفتن اینکه چقدر پیاده‌روی به خانه امن است، قوانین محلی تا چه حد از زنان محافظت می‌کند و میزان جرم و جنایت چقدر است.

مردم محلی بسیار به شما کمک می‌کنند

مهاجرت به کانادا

اگرچه این یک کلیشه کلاسیک کانادایی است، من می گویم این تصور که کانادایی‌ها فوق‌العاده دوستانه هستند، حقیقت دارد. در حالی که نمی‌توانم تعمیم دهم و بگویم که همه کانادایی‌ها قطعاً خوب هستند، طبق تجربه من، مردم اینجا معمولاً فوق‌العاده مودب و بسیار مهمان‌نوازهستند حتی اگر کاملاً غریبه باشند. اگر در زمان مهاجرت به کانادا در تنگنا قرار بگیرید، به طور کلی متوجه خواهید شد که اطرافیان شما از کار خود دست می‌کشند و به شما کمک می‌کنند.

راه‌هایی برای آشنایی با افراد جدید

مهاجرت به کانادا

چه به دنبال پیدا کردن دوستان جدید یا شروع قرار عاشقانه در زمان اقامت در کانادا باشید، اگر تصمیم دارید در شهرهای بزرگی مانند تورنتو یا ونکوور زندگی کنید، فرصت‌های زیادی برای ملاقات با افراد جدید از جمله تازه واردان به کانادا وجود دارد. این به این دلیل است که کانادا در حال حاضر مهاجران جدید را دعوت می‌کند و فرهنگ نسبت به تازه واردان به طور کلی بسیار خوشایند و مثبت است.

میت‌آپ (Meetup) یک شبکه اجتماعی است که به شما کمک می‌کند با افراد جدید ملاقات کنید ممکن است به آن علاقه‌مند شوید، زیرا گروه‌های زیادی برای کمک به تازه‌واردان برای اقامت در کانادا اختصاص داده شده است.

پیوستن به یک باشگاه یا لیگ ورزشی، دانلود یک برنامه یا کار داوطلبانه راه‌های عالی دیگر برای پیدا کردن دوستان جدید است. همچنین متوجه خواهید شد که اکثر کانادایی‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و اگر انگلیسی هم صحبت کنید، اقامت در کانادا برای شما راحتر خواهد شد.

سازمان‌های اقامت در کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا به تنهایی می‌تواند یک تجربه دلهره آور باشد، اما دانستن اینکه منابع رایگان زیادی برای کمک به اقامت در کانادا در دسترس است، می‌تواند کمک‌کننده باشد. از کلاس‌های زبان گرفته تا خدمات استخدامی، منابع مختلفی برای کمک به تازه‌واردان طراحی شده است تا به جامعه کانادا بپیوندند و احساس کنند که در خانه خود هستند.

همچنین تعداد زیادی سازمان اقامت در کانادا از جمله سازمان‌هایی که مخصوص زنان هستند  مانند: ywca، خدمات زنان مهاجر اتاوا، مرکز زنان کلگری و مرکز زنان شمال یورک وجود دارد.

شما حتی می‌توانید از برنامه هایی مانند canoo که توسط موسسه شهروندی کانادا پشتیبانی می‌شود استفاده کنید که به تازه‌واردان امکان می‌دهد به صورت رایگان از مقاصد در سراسر کشور بازدید کنند.

هزینه‌های بالا در کانادا

مهاجرت به کانادا

در حالی که اقامت در کانادا می‌تواند خیلی دلپذیر باشد، مهم است که به خاطر داشته باشید که هزینه‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد. از هزینه های بالای مسکن در بسیاری از شهرها گرفته تا هزینه‌های روزمره مانند مواد غذایی و حمل و نقل، مهم است که در زمان مهاجرت به کانادا، درک واقع‌بینانه‌ای از هزینه‌های زندگی در این کشور داشته باشید.

این کشور برای مجردها بسیار گران است، زیرا به نظر می‌رسد بسیاری از امکانات مختلف در اینجا برای زوج‌ها طراحی شده‌اند، از اقامت در هتل و اجاره ماشین گرفته تا رستوران.

بنابراین، اگر به صورت انفرادیقصد مهاجرت به کانادا را دارید، ممکن است بخواهید در مورد راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها فکر کنید، که ما را به نقطه بعدی می‌رساند.

ممکن است به یک هم اتاقی نیاز داشته باشید

مهاجرت به کانادا

هزینه اقامت در کانادا به خصوص در کلان شهرها قطعا چیزی نیست که بتوان آن را دست‌کم گرفت. با توجه به اینکه مبلغ اجاره‌ای که می‌پردازید بسته به استانی که برای اقامت در کانادا انتخاب می‌کنید تا حدودی متفاوت است، برای زندگی در شهر‌های بزرگی مانند تورنتو یا ونکوور همچنان باید مقدار زیادی هزینه کنید.

طبق وب سایت مقایسه قیمت numbeo، هزینه اجاره یک اتاق خواب خارج از مرکز شهر در تورنتو۲۰۸۲ دلار و در ونکوور ۲۱۲۹ دلار است. در حالی که این ممکن است زمانی مقرون به صرفه باشد که بین دو نفر تقسیم شود، اغلب با یک درآمد واحد دشوار است.

در واقع، با توجه به اینکه میانگین درآمد پس از مالیات در تورنتو و ونکوور به ترتیب ۴۴۲۶ دلار و ۴۶۶۸ دلار است، شما به راحتی بیش از ۵۰ درصد از درآمد ماهانه خود را فقط برای اجاره خرج می‌کنید مگر اینکه هم اتاقی پیدا کنید!

شوک فرهنگی و ساعت جغرافیایی

مهاجرت به کانادا

بسته به اینکه از کجا آمده‌اید و کدام استان را برای اقامت در کانادا انتخاب می‌کنید، ممکن است چند شوک فرهنگی را در کانادا تجربه کنید. تازه‌واردان، چیزهایی از شیر کیسه‌ای گرفته تا سرویس‌های بهداشتی کانادا را به عنوان چیزهایی که آنها را غافلگیر کرده است، نامیده‌اند. پس این موضوع را در زمان مهاجرت به کانادا در نظر داشته باشید.

یکی از بزرگترین آنها برای من این بود که متوجه شدم کانادا چقدر بزرگ است. این کشور آنقدر بزرگ است که حتی چندین منطقه زمانی در داخل کشور وجود دارد. تفاوت‌های زمانی نیز چیزی است که در زمان مهاجرت به کانادا باید با آن آشنا شوید، به ‌ویژه برای تماس‌های ویدیویی سریع با دوستان و خانواده در کشورهای دیگر، که در سفرهای انفرادی از همه مهم‌تر هستند.

حمایت از شریک ممکن است زمان ببرد

Sponsoring a partner can take time

اگر شما به عنوان مقیم دائم به کشور نقل مکان کرده‌اید  یا قصد مهاجرت به کانادا را دارید  و برنامه‌هایی برای حمایت از شریک در آینده دارید، امکان انجام این کار وجود دارد. برای حمایت از شریک، باید ازدواج مدنی قانونی داشته باشید یا ۱۲ ماه متوالی با او زندگی کرده باشید (یا در گذشته با او زندگی کرده باشید). علاوه بر این، شما باید بتوانید ثابت کنید که می‌توانید از نظر مالی هم خود و هم شریک زندگی خود را تا زمانی که او مقیم دائم شوند حمایت کنید.

همانطور که گفته شد، این یک آزمایش واقعی در زمان مهاجرت به کانادا  برای عشق از راه دور شما است، زیرا زمان زیادی می‌برد.

زمان پردازش فعلی برای حمایت از شریک در کانادا تقریباً ۱۶ ماه است، که به این معنی است که این فرآیند به صبر و پشتکار زیادی از سوی هر دو طرف درگیر نیاز دارد.

امیدوارم با این اطلاعات، بهتر برای تصمیم گیری عاقلانه در مورد حرکت آینده خود آماده باشید.

News Editor
Author: News Editor