• چ. اکتبر 23rd, 2024

آزمون PTE، به لیست آزمون‌های مورد تائید برای مهاجرت به کانادا پیوست

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، از این پس می‌توانند از آزمون PTE به عنوان آزمون زبان مورد پذیرش اداره مهاجرت این کشور استفاده کنند.

از ٣٠ ژانویه ٢٠٢۴، آزمون استاندارد زبان پیرسون (PTE) در همه مسیرهای مهاجرت کانادا، به جز روش مهاجرت Student Direct Stream (SDS) پذیرفته می‌شود. این بدان معناست که علاقمندان به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP)، نامزدهای طرح اکسپرس اینتری و کسانی که برای سایر اهداف مهاجرتی کانادا (خارج از SDS)، از جمله درخواست برای شهروندی کانادا، به آزمون زبان نیاز دارند، اکنون می‌توانند در آزمون PTE اصلی شرکت کنند.

آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE یک آزمون زبان مبتنی بر کامپیوتر با تاکید بر مهارت انگلیسی عمومی افراد برای مهاجرت به کانادا است. این آزمون مهارت‌های روزمره انگلیسی در صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن را در مدت زمان دو ساعت ارزیابی می‌کند. مراکز آزمون PTE در  ۴٠٠ مکان مختلف در سراسر جهان یافت می‌شود.

بر اساس اعلام وب سایت پیرسون، این آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا هم توسط انسان و هم توسط هوش مصنوعی نمره گذاری می‌شود تا خطر هرگونه سوگیری را کاهش دهد. نتایج آزمون PTE معمولاً در عرض دو روز به دست می‌آید.

آزمون PTE چیست

مراحل آزمون PTE به سه بخش تقسیم می‌شود:

  • صحبت کردن و نوشتن (۵٠ دقیقه)
  • خواندن (٣٠ دقیقه)
  • گوش دادن (٣٠ دقیقه)

آزمون PTE Core جایگزین آزمون قبلی PTE Essential است که سال گذشته برای مهاجرت به کانادا تایید شده بود. لازم به ذکر است که پیرسون (مانند سایر سازمان‌های برگزار کننده آزمون زبان تایید شده) انواع مختلفی از آزمون‌ها را ارائه می‌دهد (همچون PTE Academic).

به کاندیداهای مهاجرت به کانادا توصیه می‌شود که قبل از انجام فرآیند آزمون، اطمینان حاصل کنند که آزمون صحیحی را برای برنامه مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اند. در زیر جدول مقایسه بین آزمونPTE  با استاندارد معیارهای زبان کانادایی (CLB) (CLB) آورده شده است. استاندارد معیارهای زبان کانادایی (CLB) یک مقیاس توصیفی از توانایی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) است.

پنج آزمون زبان پذیرفته شده برای مهاجرت به کانادا

با اضافه شدن آزمون PTE Core، اکنون پنج آزمون زبان مجموعاً توسط اداره پناهندگان، مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برای مقاصد مهاجرتی پذیرفته می‌شود، که عبارتند از:

  • آزمون عمومی CELPIP (انگلیسی)
  • آموزش عمومی آیلتس (انگلیسی)
  • PTE Core (انگلیسی)
  • TEF کانادا (فرانسه)
  • TCF کانادا (فرانسه)

تمام این پنج آزمون توانایی زبانی افراد را در چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می‌کنند. بر اساس برنامه مهاجرتی خاصی که نامزدها تحت آن برای مهاجرت به کانادا درخواست می‌دهند، ممکن است لازم باشد که معیارهای مختلفی را در این چهار مهارت رعایت کنند.

آزمون PTE، به لیست آزمون‌های مورد تائید برای مهاجرت به کانادا پیوست

به عنوان مثال، متقاضیان مهاجرتی که تحت برنامه اکسپرس اینتری درخواست خود را ارسال می‌کنند، بر اساس برنامه خود، به نمرات متفاوتی نیاز دارند. بر اساس برنامه مهاجرتی کارگران ماهر فدرال (FSWP) نامزدها به حداقل سطح  ٧ در آزمون CLB برای همه مهارت‌های زبانی نیاز دارند. با این حال، بر اساس برنامه مهاجرتی تجارت فدرال (FSTP) نامزدها به حداقل سطح ۵ در آزمونCLB  برای صحبت کردن و شنیدن، و حداقل سطح  ۴ برای خواندن و نوشتن نیاز دارند. علاوه بر این، داوطلبان تحت روش مهاجرتی تجربه کانادایی (CEC) به حداقل سطح ٧  در آزمونCLB  یا سطح ۵ در تمام توانایی‌های زبانی، بر اساس سطح مهارت شغلی خود در طبقه بندی ملی شغلی (NOC) نیاز دارند.

News Editor
Author: News Editor