• چ. اکتبر 23rd, 2024

آشنایی با سالم‌ترین مواد غذایی دنیا

مصرف غذاهای سالم باعث از بین رفتن مواد سمی بدن و در نتیجه ایجاد حس شادی می‌شود. شما در پی این اتفاق قطعا بازدهی بهتری خواهید داشت و اگر این کار را ادامه دهید، تاثیرات بلند مدت آن را هم احساس خواهید کرد.

آشنایی با سالم‌ترین مواد غذایی دنیا

غذاهای سالم امروزه به قدری افزایش یافته که فروشگاه‌ها و رستوران‌های سراسر دنیا هم به رژیم‌های غذایی روی آورده‌اند تا مردم بتوانند با بدن خودشان بهتر رفتار کنند. ما در ادامه به ۱۰ مورد از غذاهای سالم پرداخته‌ایم که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن شما را تامین می‌کنند و بسیار هم خوشمزه هستند. پس با ما همراه باشید.

اسفناج

این ابر غذای سالم که سرشار از مواد مغذی است در تمام فروشگاه‌های مواد غذایی دنیا به صورت تازه، منجمد یا حتی کنسروی هم در دسترس است. اسفناج یکی از مواد غذایی سالم روی کره زمین است که کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین A و K است. شما می‌توانید این سبزی خوشمزه را با پیاز تفت دهید و به املت اضافه کنید تا یک وعده غذایی آسان و سالم داشته باشید.

لوبیای سیاه

لوبیای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های فوق‌العاده سالم است و به آرامی هضم می‌شود و همین به شما احساس سیری بیشتری می‌دهد. این لوبیاهای کوچک سرشار از کلسیم، پروتئین و فیبر هستند و طعم فوق‌العاده‌ای هم دارند. شما می‌توانید این لوبیاهای سیاه را در تمام غذاهای مکزیکی مانند بوریتو، ناچو و تاکو استفاده کنید و یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سالم را برای شام یا نهار خود تهیه کنید.

گردو

گردو سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و روغن امگا 3 و چربی‌های سالم است. شما می‌توانید از این مواد غذایی سالم و خوشمزه به عنوان یک میان‌وعده سالم استفاده کنید تا هیچ وقت احساس گرسنگی نکنید.

لبو

لبو برای مغز فواید بسیاری دارد و فشار خون را هم کاهش می‌دهد و در اغلب موارد هم به عنوان یکی از مواد غذایی سالم دنیا نادیده گرفته می‌شود. با این حال، این سبزی خوشرنگ حاوی فولات، منیزیم و ویتامین C است و با طعم شیرین و تردی که دارد در کنار سالاد مزه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

آوودکادو

شما با خوردن یک یا دو آووکادو در هفته می‌توانید چربی‌های سالم، ویتامین B6 و مقدار زیادی از فولات مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید. این میوه بهشتی با نان تست و نمک و فلفل یا یک تکه پنیر می‌تواند یکی از مواد غذایی سالم و خوشمزه شما باشد.

شکلات تلخ

طبق تحقیقات اخیر، شکلات تلخ حاوی آنتی‌ اکسیدان‌های فراوانیست که می‌تواند با محافظت از بدن شما در پیشگیری از بیماری‌های قلبی واقعا موثر باشد. با این حال، بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و آن را در حد اعتدال در برنامه غذاییتان قرار دهید.

رزبری

رزبری مانند بسیاری از توت‌های دیگر سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند و حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C، کلسیم و آهن است. پیشنهاد می‌کنیم که مواد غذایی سالم و خوشمزه را با ماست یا اوتمیل صبحگاهی خود امتحان کنید تا یک روز شیرین و خوشمزه را در پیش داشته باشید.

سیر

سیر قرن‌هاست که به عنوان یکی از موثرترین مواد غذایی سالم در جلوگیری از انواع بیماری استفاده شده است. علت اصلی این مسئله هم این است که این ماده از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن کلسترول، فشار خون و التهاب را هم کاهش می‌دهد. کافیست آن را خرد کنید و در هر چیزی که دوست دارید بریزید، مطمئن باشید که طعم غذای مورد نظرتان عالی خواهد بود.

لیمو

لیمو که اغلب به عنوان یکی از مواد غذایی سالم  دنیا شناخته می‌شود دارای خواص بسیاری است که جلوگیری از التهاب و رشد سلول‌های سرطانی تنها دو مورد از آنهاست. کافیست یک تکه لیمو را به چای یا بطری آب خود اضافه کنید تا هم سالم باشید و هم آب کافی دریافت کنید.

عدس

آخرین مورد لیست غذاهای سالم ما عدس است که سرشار از فیبر و پروتئین است و در حال به غذای شما طعم و بافت بسیار خوبی می‌دهد. افراد وگان و گیاهخواران می‌توانند به راحتی این ماده را با گوشت جایگزین کنند و خیال خودشان را بابت پروتئین کافی راحت کنند. شما می‌توانید عدس را به غذاهایی مانند سالاد، خورشت و سوپ اضافه کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید.

News Editor
Author: News Editor