• چ. اکتبر 23rd, 2024

آیا حضور «استفان هارپر» در نشست مجاهدین در پاریس یک نشانه است؟

ByAMG News

جولای 3, 2023

نشست مجاهدین با حضور مشکوک استفان هارپر در حالی در پاریس برگزار شد که این کشور شاهد چندین شبانه روز درگیری پلیس با مردم است.

«استفان هارپر»، رئیس سابق حزب محافظه کار به همراه «جان برید»، وزیر امور خارجه سابق کانادا درحالی روز شنبه در نشست سالانه مجاهدین در پاریس شرکت کردند. این در حالی است که فرانسه این روزها درگیر اعتراضات داخلی است.
این نشست که یکبار فرانسه آن را بدلایل امنیتی و احتمال تهدیدهای جانی لغو کرده بود. درحالی برگزار شد که پاریس شاهد چندین شبانه روز درگیری پلیس با مردم است.

«استفان هارپر» که در زمان نخست وزیریش در سال ۲۰۱۲ با تعطیلی سفارت ایران در کانادا و کانادا در ایران به یکی از پرحاشیه‌ترین نخست وزیران کانادا تبدیل شد. پس از کناره گیری از کار حزبی و علی رغم خداحافظی ظاهری از دنیای سیاست با حضور در نشست سالانه مجاهدین خلق مواضع خود را بخصوص در قبال حزب لیبرال کانادا نشان داد.
نکته قابل توجه این است که هیچ یک از مهمانان این نشست از مقامات فعلی کشورها نبودند. همگی در سوابق خود مسئولیت‌های دولتی را داشته‌اند. از جمله «مایک پنس»، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، «لیز تراس»، نخست وزیر سابق انگلستان و…
البته این بار اول نیست که «استفان هارپر» در نشست سالانه مجاهدین خلق شرکت می‌کند. وی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ با شرکت در نسشتی مشابه با موجی از انتقادات مواجه شد و نشنال پست در رابطه با او نوشت که نخست وزیر سابق کانادا در نشست گروهی شرکت کرده که دولت خودش قبلا آن را تروریستی اعلام کرده بود.
نشنال پست با اشاره به وجه منفی مجاهدین در خارج از ایران همچنین گفته بود: این گروه تندرو حتی در میان مخالفان خارج‌نشین ایران نیز محبوب نیستند. فعالیت‌هایشان همواره درگیر حواشی بوده است.
پرداخت پول به شرکت کنندگان این مراسم از دیگر حواشی اینگونه نشستهاست. در صورت فاش شدن می‌تواند برای «هارپر » عواقب بدی داشته باشد. و بیش از پیش این سوال را از اذهان عموم ایجاد می‌کند که هدف شخصی مانند هارپر برای شرکت در این نشست پرحاشیه و دردسرساز چیست؟

AMG News
Author: AMG News