• چ. اکتبر 23rd, 2024

همه‌ی ما می‌دانیم کانادایی هایی که درآمد متوسطی دارند ممکن است این روزها برای خرید خانه در مراکز کلان‌شهرهای این کشور دچار مشکل باشند. با این حال، تحقیقات جدید مرکز Zoocasa از بازارهایی گفته‌اند که خانه در آنها وضعیت بهتری دارد.

این مرکز 17 بازار عمده املاک و مستغلات کانادا را مورد بررسی قرار داده و دریافته است که افراد با درآمد متوسط در 10 مورد از این بازارها توانایی خرید خانه ندارند. البته باید اضافه کنیم که مناطق خارجی شهرهای بزرگی مانند تورنتو، ونکوور و اتاوا وضعیت بهتری دارند. به گزارش Zoocasa، شهر سنت جان در نیوبرانزویک در مقایسه با سایر شهرهای این لیست ارزان‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود. شما با یک درآمد متوسط 79 هزار دلاری می‌توانید در این شهر خانه بخرید. متوسط قیمت خانه در این شهر 291 هزار دلار است و بالاترین قیمت هم 365 هزار و 165 دلار است.

رجینا هم جزو دیگر شهرهایی بود که خرید خانه در آن هزینه کمی داشت. متقاضیان این شهر می‌توانند تا 429 هزار و 457 دلار روی قیمت خانه حساب کنند و میانگین قیمت خانه هم 318 هزار و 700 دلار است. البته باید اضافه کنیم که وینیپگ، ساسکاتون، ادمونتون، کبک و جزیره پرنس ادوارد هم راه خود را به این لیست پیدا کرده‌اند.

به گفته‌ی Zoocasa، متوسط قیمت خانه در ونکوور و تورنتو نزدیک به یک میلیون دلار است و به همین دلیل اصلا جای تعجب ندارد که افراد با درآمد متوسط در این شهرها برای خرید خانه با مشکل مواجه هستند. جالب است بدانید که کارکنان شهرهایی که بالاترین درآمد متوسط را دارند، بازهم در خرید خانه به چالش برخورد می‌کنند. خرید خانه در اتاوا با بالاترین درآمد متوسط (106 هزار و 240 دلار) بازهم با 160 هزار دلار اختلاف مواجه بود و بسیار رویایی به نظر می‌رسید.

ویکتوریا و کلگری هم دو شهری هستند که بعد از اتاوا بالاترین میزان درآمد متوسط را ارائه می‌دهند؛ اما قیمت خانه همچنان در این شهرها هم بسیار رویایی به نظر می‌رسد و با کل درآمد متقاضیانشان اختلاف زیادی دارد.

News Editor
Author: News Editor