• چ. اکتبر 23rd, 2024

استودیوی بزرگ هالیوودی Lionsgate الزام زدن ماسک را برای کارمندانش بازمیگرداند

Lionsgate یک استودیو هالیودی، به دلیل افزایش موارد کووید۱۹ در کانادا، استفاده از ماسک را برای نیمی از کارمندان خود را الزامی کرد.

به گزارش نیویورک پست، «سامر مک الروی»، سخنگوی Lionsgate/Starz، سیاست جدید این استودیو پس از مثبت شدن آزمایش چند کارمند آن اعلام کرد و طی یادداشتی نوشت:

«کارمندان باید از ماسک (ماسک جراحی، ماسک KN95 یا N۹۵) استفاده کنند، به جز زمانی که تنها در اتاقی در بسته هستند، زمان غذا خوردن، تنها در محل کار هستند یا در فضای کاری بزرگی قرار دارند.»

این دستور تا اطلاع ثانوی برای طبقات سوم و پنجم ساختمان پنج طبقه این شرکت در سانتا مونیکا پابرجاست.

همچنین تمام کارمندان موظف شده‌اند هر روز قبل از رفتن به محل کار خود غربالگری شده و در صورت بروز علائم ابتلا به کووید۱۹ یا پس از سفرهای بین‌المللی باید ۱۰ روز در خانه بمانند.

Lionsgate همچنین می‌تواند در صورت لزوم کیت‌های آزمایشی را در خانه به کارکنان ارائه کند، تماس آن‌ها را ردیابی کرده و اگر کسی مبتلا به کووید۱۹ شد به همه افرادی که در تماس نزدیک با او بودند اطلاع دهد.

اداره بهداشت عمومی لس آنجلس اخیراً گزارش داده است که افزایش اندک در شاخص‌های کووید۱۹ در چهار هفته گذشته نشان دهنده شیوع مجدد این بیماری است.

الزام ماسک در دانشگاه موریس براون

دانشگاه موریس براون آتلانتا جورجیا، نیز اعلام کرد که ماسک برای همه افراد در محوطه دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و دلیل آن را گزارش موارد مثبت بیماری در بین دانشجویان مرکز دانشگاه آتلانتا خواند.

«کوین جیمز»، رئیس دانشگاه موریس براون، در این رابطه گفت: « کالج هنرهای لیبرال هنوز هیچ گزارشی از موارد این بیماری در محوطه خود دریافت نکرده و اقدامات فعلی احتیاطی است. »

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) هفته گذشته در مورد یک نوع بسیار جهش یافته ویروس کرونا به نام BA. 2.86 که در حال گسترش در سراسر جهان است، هشدار داده بود.

این هشدار نشان می‌دهد گونه‌های جدید کووید۱۹ در کانادا همچنان در حال ظاهر شدن هستند از جمله آخرین سویه کرونا به نام EG. 5 یا اریس.

داده‌های اخیر وزارت بهداشت نیویورک که در دوم آگوست منتشر شد، نشان داد که موارد ابتلا به این بیماری ۵۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است و به طور متوسط روزانه ۸۲۴ مورد در سراسر ایالت گزارش شده است.

به گفته CDC در هفته منتهی به ۵ آگوست ۱۰ هزار و ۳۲۰ نفر از اثر کرونا در بیمارستان‌های آمریکا بستری شده‌اند که نسبت به هفته قبل از آن ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است.

نیازی به الزام ماسک نیست

دکتر « نیکول سفیر » با بیان اینکه این شیوع تنها یک چرخه طبیعی در این ویروس تنفسی است و نیازی به بازگشت به دستورات گسترده ماسک زدن نیست گفت: « فقط کسانی که دچار نقص ایمنی هستند یا با افرادی کار می‌کنند که نقص ایمنی دارند باید مراقب خود باشند یا ماسک باکیفیت مانند N-95 استفاده کنند.»

News Editor
Author: News Editor