• چ. اکتبر 23rd, 2024
Residents queue up to receive humanitarian aid at the Palestinian refugee camp of Yarmouk, in Damascus March 11, 2015. The Palestinian Yarmouk refugee camp in Damascus, which is under siege by Syrian government forces fighting rebels, has received its first relief supplies since the beginning of December. The aid was delivered by the United Nations Relief and Works Organization (UNRWA) on March 5, the organisation said in a news release. REUTERS/Stringer (SYRIA - Tags: POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT) - GM1EB3C00G101

در پی جنگ در اسرائیل و غزه که میلیون‌ها نفر را آواره کرده است، اسرائیل به طور مخفیانه پیشنهاد کرده است که کانادا می‌تواند مقصد بخش بزرگی از آوارگان از غزه باشد. وزارت اطلاعات اسرائیل ابتدا این طرح را در یک «طرح مفهومی» ارائه کرد که در آن استدلال می‌کند که کانادا یک کاندیدای ایده‌آل برای پناهندگان است زیرا این کشور سیاست مهاجرتی «قابل توجهی دارد» دارد.

به نقل از مجله آنلاین خبری Post Millenial بر اساس سخنانی که در پارلمان کانادا در جریان است، صحبت از پذیرش 500 هزار پناهنده فلسطینی به کانادا است. این سند خاطرنشان می‌کند که این پیشنهاد اسرائیل «از نظر مشروعیت بین‌المللی ممکن است پیچیده باشد».

اسرائیل خواهان انتقال بیشتر پناهجویان به مصر است.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، این درخواست را تایید یا رد نکرده است، اما او این هفته قویاً پیشنهاد کرد که کانادا برای پذیرش پناهندگان کاملاً آماده است.

پس از یک کنفرانس خبری برای بحث در مورد برنامه سطوح مهاجرت سال‌های 2024-2026، یک خبرنگار از میلر در مورد پیشنهاد اسرائیل پرسید. میلر این سوال را رد نکرد. اگرچه او گفت که آمادگی «گمانه‌زنی» در مورد پذیرش پناهندگان را ندارد، اما بر تعهد کانادا به پذیرش پناهندگان در مواقع بحران تأکید کرد.

او گفت: «آغوش ما برای کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، باز است. این یک جنگ است.»

تشکیلات خودگردان فلسطین این ایده را رد کرده است. نبیل ابوردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است: «ما مخالف انتقال جمعیت به هر مکانی و به هر شکلی هستیم و آن را خط قرمزی می‌دانیم که اجازه عبور از آن را نخواهیم داد. به آنچه در سال 1948 رخ داد، اجازه تکرار مجدد داده نخواهد شد.»

News Editor
Author: News Editor