• چ. اکتبر 23rd, 2024

اغلب کانادایی‌ها ترودو را بدترین و پدرش را محبوب‌ترین نخست وزیر کانادا می‌دانند

Left: Justin Trudeau in this first year of office. (Ron Galella/WireImage) Right: Pierre Trudeau in his first year of office. (FREDERICK FLORIN/AFP/Getty Images)

جالب است بدانید برخلاف تصور عموم مردم، طبق یک نظرسنجی جاستین ترودو نسبت به پدرش پیر ترودو آرای منفی بیشتری را به عنوان بدترین نخست وزیر کانادا کسب کرده است. از هر ۱۰ کانادایی ۳ نفر «جاستین ترودو» را بدترین نخست وزیر سال‌های اخیر کانادا میداند و از هر ۵ کانادایی یک نفر پدر او «پیر ترودو» را بهترین نخست وزیر کانادا می‌دانند.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، اغلب کانادایی‌ها در ۵۵ سال اخیر ترودو را بدترین نخست وزیر و پدرش را محبوب‌ترین نخست وزیر می‌دانند.

این نظرسنجی که از سوی Research Co انجام شده نشان می‌دهد ۳۰ درصد کانادایی‌ها می‌گویند جاستین ترودو در بین نخست وزیران اخیر کانادا بدترین است و پس از ترودو استفان هارپر با ۱۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین ۲۰ درصد کانادایی‌ها اعتقاد دارند پیر ترودو از سال ۱۹۶۸ بهترین نخست وزیر کانادا بوده و یک درصد نسبت به نظرسنجی قبلی در جون (June) ۲۰۲۲ به محبوبیتش در میان کانادایی‌ها اضافه شده است. از سوی دیگر ۱۱ درصد کانادایی‌ها جاستین ترودو را محبوب می‌دانند.

رتبه بندی نخست وزیران کانادا بر اساس محبوبیت:

1. پیر ترودو: 20 درصد
2. استیون هارپر: 17 درصد
3. ژان کرتین: 11 درصد
4. جاستین ترودو: 11 درصد
5. برایان مالرونی: 8 درصد
6. پل مارتین: 3 درصد
7. جو کلارک: 2 درصد
8. جان ترنر: 1 درصد
9. کیم کمپبل: 1 درصد

News Editor
Author: News Editor