• چ. اکتبر 23rd, 2024

افزایش موارد سیاه سرفه در تورنتو

گرچه موج بیماری های تنفسی به طور رسمی وارد انتاریو نشده اما با گذشت تنها دو هفته از سپتامبر، به نظر می رسد که یک عفونت تنفسی رو به افزایش است که می توان از آن جلوگیری کرد.

به گفته کارشناسان پزشکی تورنتو، اعداد و ارقام مبتلایان به این بیماری در تورنتو در مقایسه با سال های گذشته، نگران کننده است.

تا 30 جون، 470 مورد سیاه سرفه در استان انتاریو گزارش شد و نسبت به میانگین پنج ساله که فقط 98 مورد بود، جهش قابل توجهی داشته است.

کارشناسان می گویند، در طول پاندمی تعداد زیادی از این ویروس‌ها و باکتری‌ها را ندیدیم و این بدان معناست که ایمنی طبیعی زیادی در افراد وجود ندارد. همچنین برخی از کودکان و بزرگسالان واکسن های معمول خود را دریافت نکرده اند.

سیاه سرفه یک بیماری تنفسی است که پاکسازی مخاط از گلو و ریه ها را سخت می کند. این عفونت ممکن است در هر زمانی از سال اتفاق بیفتد و هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود.

علائم سیاه سرفه در کودکان و بزرگسالان کمتر است اما در میان نوزادان عوارض شدیدتری به دنبال دارد.

به گزارش رسانه ها، مقامات تورنتو بر دریافت واکسن ها تأکید بسیار دارند. آنها همچنین به افرادی که در سه ماهه دوم بارداری خود هستند توصیه می کنند واکسینه شوند تا بتوانند آن آنتی بادی ها را به نوزاد در حال رشد خود منتقل کنند.

سیاه سرفه یک بیماری باکتریایی است که عفونت تنفسی ایجاد می‌کند. این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می‌شود. به طور کلی این بیماری از سرایت بالایی برخوردار است.

News Editor
Author: News Editor