• چ. اکتبر 23rd, 2024

افزایش نگرانی ها در مورد نزدیکی مدارس به اماکن فروش الکل

از روز پنجشنبه، فروشگاه های convenience stores مجاز در استان می توانند آبجو، شراب و نوشیدنی های آماده بفروشند.

همزمان با بازگشت دانش آموزان به مدرسه، فدراسیون معلمان مدارس متوسطه انتاریو (OSSTF) نگرانی خود را از نزدیکی مدارس به این فروشگاه ها ابراز کرد.

کارن لیتل‌وود، رئیس این فدراسیون گفت: «احتمالاً برخی از نوجوانان در این فروشگاه‌ها کار می‌کنند. همچنین امکان نشستن و نوشیدن در این اماکن نیز وجود دارد. ما در این باره نگران هستیم. نخست‌وزیر داگ فورد گفته بود که ما نمی‌توانیم اماکن مصرف ایمن مواد مخدر را در نزدیکی مدرسه داشته باشیم. اما چنین مقرراتی را برای این فروشگاه ها وضع نکرده است. به عنوان مثال، Convenience Canada در خیابان وِست کوئین تنها 130 متر از کالج پارکدیل فاصله دارد و خیلی نزدیک است.»

وزیر بهداشت، سیلویا جونز، اخیراً از بسته شدن 10 مرکز مصرف ایمن مواد مخدر در انتاریو با اشاره به نزدیکی آنها به مدارس و مهدکودک ها خبر داد.

در همین حال، کمیسیون بازی و الکل انتاریو (AGCO) به فروشگاه های فروش ماریجوآنا در فاصله 150 متری مدارس مجوز نمی دهد.

به گزارش سیتی نیوز، برخی از ساکنان پارکدیل با نگرانی‌های مشابه اشاره کردند که فروشگاه‌هایConvenience  که در نزدیکی مدارس الکل می‌فروشند ناامن و غیرمسئولانه هستند.

یکی از ساکنان محلی بر این باور است که حضور این فروشگاه ها، بچه ها را از مدرسه، کتابخانه و چیزهای دیگر دور می کند.

دسامبر گذشته، نخست‌وزیر فورد اعلام کرد که تمام فروشگاه‌هایConvenience  و مواد غذایی می‌توانند تا سال 2026 آبجو، شراب و کوکتل‌های آماده بفروشند. در ماه می، او برنامه‌هایی را برای سرعت بخشیدن به این امر اعلام کرد و آن را به 5 سپتامبر رساند.

News Editor
Author: News Editor