• چ. اکتبر 23rd, 2024

افزایش هزینه زندگی ممکن است به کاهش نرخ باروری در کانادا منتهی شود

young couple worried need help in stress at home couch accounting debt bills bank papers expenses and payments feeling desperate in bad financial situation

آژانس آمار کانادا دریافته است که افزایش هزینه زندگی و افزایش هزینه مسکن در کانادا ممکن است باعث کاهش نرخ باروری در کانادا شود.

آمار کانادا تاثیر موانع اجتماعی اقتصادی بر کانادایی‌های ۱۵-۲۹ سال را مورد بررسی قرار داد. این قشر سنی ۱۹ درصد (۷.۳ میلیون نفر) جمعیت کل کانادا را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دادند.

آژانس آمار کانادا می‌گوید این گروه در مقایسه با گروه‌های دیگر با چالش‌هایی مواجه است که کیفیت زندگیش را تحت تاثیر قرار داده است تحقیقات اخیر برای کانادایی‌های جوان نشان می‌دهد آنها رضایت کمتر و امیدواری کمتری نسبت به آینده دارند.

به گفته محققان افرادی که در این محدوده سنی قرار دارند نسبت به آنها که سن بالاتری دارند به دلایل مالی اشتیاق کمتری برای فرزندآوری دارند. همین امر سبب کاهش نرخ باروری در کشوری می‌شود که برای دهه‌ها نرخ باروری پایین داشته است.

جوانان ۱۹ تا ۲۹ سال، نگرانی مربوط به مسکن و توان مالی را به عنوان دغدغه اصلی‌شان برای بچه‌دار شدن ذکر کردند. در سال ۲۰۲۲، ۳۸ درصد این قشر سنی گفتند که می‌توانند طی سه سال بعد از عهده یک فرزند برآیند و ۳۲ درصد فکر می‌کردند که قادر نیستند طی ۲ یا سه سال آینده مسکنی برای تشکیل خانواده داشته باشند.

بر اساس داده‌های نظرسنجی اجتماعی کانادا، ۶۰ درصد جوانان ۲۰ تا ۲۹ ساله نسبت به ۳۷ درصد افراد بالای ۴۰ سال، در مورد توانایی خود برای تهیه مسکن یا اجاره نگران هستند.

کارشناسان می‌گویند نگرانی‌های مربوط به گرانی که موجب به تاخیر افتادن تشکیل خانواده می‌شود بر ترکیب جمعیتی و حتی جغرافیایی کانادا تاثیر می‌گذارد.

آژانس آمار همچنین در گزارش خود اشاره کرده است که سطح رضایت از زندگی در گروه ۱۵ تا ۲۹ سال از ۴۸ در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ به ۴۰ درصد در سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ رسیده است.

News Editor
Author: News Editor