• چ. اکتبر 23rd, 2024

افزایش وقوع گردباد در انتاریو و کبک

به گفته یک دانشمند آب و هوا، بخش شرقی آمریکای شمالی همزمان با افزایش رویداد‌های شدید آب و هوایی در سال‌های اخیر شاهد گردبادهای بیشتری بوده است، و این می‌تواند به این معنا باشد که شهرهای کبک و انتاریو بیشتر گردبادهای مخربی را که برای استان‌های Prairie امری معمول بودند، را تجربه خواهند کرد.

روز پنجشنبه در مونترال اولین هشدار وقوع گرد باد در تاریخ معاصر این شهر صادر شد و در حالی که هیچ گردبادی در مونترال اتفاق نیفتاد، یک گردباد در Mirable واقع در شمال غربی مونترال مشاهده شد. در جزیره مونترال، در یک بازه زمانی دو ساعته بعدازظهر پنجشنبه تا 85 میلی‌متر باران بارید که باعث خسارت زیاد به درختان و سیل محلی شد.

دیوید سیلز، محقق و مدیر اجرایی Northern Tornadoes Project دانشگاه وسترن، می‌گوید زمانی که کار خود را در سال 2016 آغاز کرد، انتظار داشت رویدادهایی را که در جنوب ساسکاچوان اتفاق می‌افتد را مطالعه کند، اما در عوض، بیشتر گردبادهایی را که در هفت سال گذشته مشاهده کرده و مورد بررسی قرار داده در انتاریو و کبک بوده است.

سیلز می‌گوید برخی از تحقیقات تغییرات آب و هوایی گردبادهای بیشتری را در بخش شرقی قاره آمریکای شمالی باعث شده است، در حالی که قبلاً غرب آمریکای شمالی بیشتر مستعد مشاهده چنین رویدادهای آب و هوایی بوده است. تاکنون، تحقیقات او این روند را ثابت کرده است، اما به نظر می‌رسد مونترال گردبادهای کمتری را نسبت به دره اتاوا و Laurentians مشاهده می‌کند.

News Editor
Author: News Editor