• چ. اکتبر 23rd, 2024

تمامی افرادی که در حال حاضر با ویزای توریستی در کانادا اقامت دارند می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ ورک پرمیت دریافت کنند.

خبر خوب امروز ما برای تمام افرادیست که با ویزای توریستی در کانادا اقامت دارند. این افراد می‌توانند تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ واجد شرایط درخواست ورک پرمیت یا همان مجوز کار کانادا باشند. با این حال، در نظر داشته باشید که تنها ارسال درخواست به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا کافی نیست. شما همچنین باید دارای تمام معیارهای ورک پرمیت، از جمله ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) یا پیشنهاد شغلی معتبر (که در صورت داشتن نامه معتبر از ارائه LMIA معاف خواهید بود) توسط یک کارفرمای کانادایی را داشته باشند.

گفتنی است که این طرح در ابتدا در سال ۲۰۲۰ اعلام شد، اما در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ مجددا توسط وزیر مهاجرت سابق کانادا، یعنی «شان فریزر»، تمدید شده بود. بر اساس این طرح، تمامی اتباع خارجی که به کانادا سفر می‌کنند و یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت می‌کنند، می‌توانند بدون نیاز به خروج از کشور برای ویزای کاری کانادا درخواست دهند و آن را دریافت کنند. البته باید اضافه کنیم که افرادی که در حال حاضر مشمول این طرح هستند و در ۱۲ ماه گذشته دارای مجوز کار بوده‌اند نیز می‌توانند درخواست مجوز موقت کار کنند تا زودتر برای کارفرمای جدید خود شروع به کار کنند.

هدف اولیه این طرح همانطور که ممکن است به ذهن بسیاری از افراد برسد، جبران کمبود نیروی کار کاناداست. جالب است بدانید که پیش از تصویب این طرح، هر کسی که مایل به کار در کانادا بود باید از خارج از کانادا برای دریافت ویزای کار اولیه درخواست می‌داد. در نظر داشته باشید که علاوه بر این، افرادی که با ویزای ویزیتوری یا توریستی به کانادا آمده بودند و واجد شرایط در صورت دریافت این ویزا می‌شدند باید این کشور را ترک می‌کردند. با این حال، این طرح خروج از کانادا را الزامی نمی‌داند.

شرایط دریافت ورک پرمیت در کانادا

امکان دریافت ورک پرمیت برای ویزای توریستی کانادا تا سال ۲۰۲۵

متقاضیانی که تمایل دارند برای دریافت ورک پرمیت کانادا درخواست دهند باید:

  • وضعیت ویزیتوری معتبری داشته باشند
  • نامه ارزیابی تاثیر بازار کانادا به همراه پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند (نامه ارزیابی تاثیر بازار کانادا با استفاده از نامه معافیتی که توسط کارفرما نوشته می‌شود قابل تعویض است)
  • تا قبل از ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ برای دریافت ورک پرمیت ویژه اقدام کنند
  • تماما استانداردهای لازم را داشته باشند

متقاضیانی که با استفاده از ویزای ویزیتوری توانسته‌اند ورک پرمیت یک ساله دریافت کنند باید:

  • هنگام ارائه درخواست در کانادا حضور داشته باشند
  • در طول فرآیند پردازش درخواست در کانادا اقامت داشته باشند
  • هنگام درخواست برای ورک پرمیت وضعیت ویزیتوری معتبری داشته باشند
  • اگر تاریخ انقضای ویزای ویزیتوریشان به پایان رسیده، آن را تمدید کنند
  • بین ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ برای ورک پرمیت ویژه درخواست دهند
  • پیش از ارائه درخواست ورک پرمیت دارای یک ورک پرمیت یک ساله معتبر باشند

توجه داشته باشید که اگر این افراد در طول فرآیند پردازش درخواست‌شان از کانادا خارج شوند واجد شرایط این طرح نخواهند بود.

طبق آخرین گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، زمان پردازش اکثر درخواست‌های ورک پرمیت کانادا به طور متوسط ۱۳۵ روز است. درخواست‌های کتبی و کاغذی نیز به طور متوسط ۱۷ روز پس از دریافت توسط این اداره بررسی می‌شوند.

News Editor
Author: News Editor