• چ. اکتبر 23rd, 2024

انتقاد ترودو از محکومیت ضعیف تجاوز روسیه در اجلاس جی۲۰

جاستین ترودو در آخرین روز اجلاس ۲۰ کشور بزرگ صنعتی دنیا (موسوم به G20) که در هندوستان برگزار شد، از جدی نبودن لحن قطعنامه پایانی این اجلاس در محکوم‌سازی تجاوز روسیه به اوکراین انتقاد کرد و گفت که این اقدام روسیه با واکنش قدرتمندی از سوی اعضا روبرو نشده است.

جاستین ترودو جی۲۰ را یک «گروه بسیار ناهمگون» دانست و البته تائید کرد که نمایندگان حاضر در جلسات نهایت سعی خود را به کار گرفتند تا با جدی‌ترین لحن ممکن، تجاوز روسیه را محکوم کنند.

گفتنی است این قطعنامه خواستار توقف حملات برای تخریب زیرساختارها و نیز توقف خشونت‌هایی که امنیت غذا و انرژی و نیز زنجیره تامین را به خطر می‌اندازد شده است. این در حالی است که در جلسه قبلی این گروه در بالی اندونزی، رهبران جی۲۰ آشکارا از تجاوز روسیه به اوکراین انتقاد کرده و خواستار عقب‌نشینی روسیه شدند.

ترودو گفت نه تنها حمله وحشیانه روسیه به اوکراین و کشتن هزارا نفر اقدامی جنایتکارانه و غیرقابل‌قبول است، بلکه موجب ایجاد ناامنی در حوزه غذا و انرژی در سراسر جهان می‌شود.»

رسانه‌ها همچنین ساعاتی قبل اعلام کردند جاستین ترودو بر خلاف برنامه قبلی، مجبور است مدتی بیشتر در هند بماند. ظاهرا هواپیمای ارتش کانادا که قرار بود نخست‌وزیر را به کشور بازگرداند، دچار نقص فنی جدی شده و به همین دلیل، ترودو و هیئت همراه مجبورند مدت بیشتری در هند بمانند.

News Editor
Author: News Editor