• چ. اکتبر 23rd, 2024

اولیویا چاو شهردار تورنتو : دولت فدرال مقصر در بحران بی‌خانمانی پناهندگان است

اولیویا چاو شهردار منتخب تورنتو روز چهارشنبه مستقیما در چشم دوربین ها نگاه کرد و اتاوا را مقصر بحران بی خانمانی پناهندگان در تورنتو اعلام کرد و عملا بار این مشکل را بر دوش دولت فدرال انداخت.

چاو پس از اولین جلسه خود که در مورد مسائل و مشکلات حوزه های مسکن، سلامت روان و بی خانمانی با تعدادی از کارشناسان داشت، به خبرنگاران گفت: «دولت فدرال اتاوا در حال حاضر حتی یک سنت هم برای مسکن پناهندگان پرداخت نمی کند».

در حال حاضر پناهجویان به عرصه نبرد بین شهرداری و دولت فدرال تبدیل شده اند، شهرداری گفته که تنها با بودجه دولتی می تواند از پناهندگانی که به دنبال تخت ‌های اضطراری در پناهگاه‌ های تورنتو هستند حمایت کند. به همین دلیل در عمل بسیاری از پناهندگان بی خانمان مجبور شده اند به خیابان خوابی روی بیاورند.

چاو گفت: «این سیاست در زمانی مطرح شد که من شهردار نبودم. اما با توجه به گفتگوی اخیر خود با نخست وزیر جاستین ترودو امیدوارم که دولت های فدرال و استانی برای حل این بحران پای میز مذاکره بیایند.

زیرا در حال حاضر هیچ پناهگاهی برای این افراد وجود ندارد».

از طرف دیگر سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در بیانیه ای اعلام کرد که صدها میلیون دلار بودجه به شهرداری ها پرداخت کرده است که بخش زیادی از آن به مسکن اختصاص یافته است. این سازمان کمبود امکانات در تورنتو را به افزایش جمعیت پناهندگان در این منطقه ربط داد.
AMG News
Author: AMG News