• چ. اکتبر 23rd, 2024

اگر قصد خرید اولین خانه‌تان در کانادا را دارید، از این طرح جا نمانید

پس از افزایش بحران مسکن در کانادا و افزایش نرخ بهره وام مسکن، رویال بانک کانادا از طرح جدید خود برای خرید اولین خانه‌ی شهروندان کانادایی رونمایی کرد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رویال بانک کانادا به تازگی از طرحی رونمایی کرده است که کانادایی‌ها در آن می‌توانند برای خرید اولین خانه‌ی خود بدون نیاز به پرداخت مالیات پس‌انداز کنند.

طبق گزارش این بانک، حساب پس‌انداز خانه اول یا به اختصار FHSA یک برنامه‌ی جدید است که خریداران خانه در آن می‌توانند بدون پرداخت مالیات به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز بپردازند. این طرح از زمان آغاز خود تا کنون از سوی کانادایی‌ها شاهد استقبال بی‌نظیری بوده است.

رویال بانک کانادا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز این طرح در ماه آوریل، ده‌ها هزار کانادایی در این طرح حساب باز کرده‌اند. «فلورا دو»، معاون سرمایه‌گذاری و بخش مشتریان این بانک گفت: «ما تا کنون شاهد استقبال بی‌نظیری از جانب کانادایی‌ها، به خصوص جوانانی که می‌خواهند برای خرید اولین خانه‌شان برنامه‌ریزی کنند، بوده‌ایم. این افراد از زمان معرفی این طرح در ماه آوریل تا کنون ده‌ها هزار حساب FHSA افتتاح کرده‌اند و از این روش خلاقانه در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای خانه‌های خود استفاده می‌کنند.»

رویال بانک کانادا هنوز تعداد دقیقی از حساب‌هایی که تا کنون در سال جاری افتتاح شده است ندارد؛ اما می‌گوید که 26 درصد از دارندگان این حساب از قبل تمام یا بیش از 8 هزار دلار سالانه موجودی حساب خودی را کنار گذاشته‌اند و درصد مشابهی هم به صورت منظم گردش حساب دارند. این بانک همچنین اعلام کرد که بیشترین مشتریان فعلی این حساب‌ها بین 25 تا 34 سال سن دارند. مشتریان 35 تا 44 ساله با 20 درصد مشارکت در جایگاه دوم، افراد بین 18 تا 24 سال با 18 درصد در جایگاه سوم و مشتریان 45 سال به بالا هم با آمار 6 درصدی در جایگاه آخر قرار دارند. جالب است بدانید که رایج‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حساب‌ها صورت می‌گیرد از طریق صندوق‌های ETF است.

دارندگان حساب FHSA می‌توانند پس‌انداز خود را تا 15 سال در حساب نگه دارند. سقف سپرده سالانه این حساب‌ها 8 هزار دلار در سال اول و 40 هزار دلار به صورت بلند مدت است. موجودی این حساب‌ها درست مانند طرح RRSP مشمول مالیات نمی‌شوند و سود سرمایه هم از این قاعده مستثنی نیست و افراد می‌توانند مبالغ باقی مانده در حساب خود را بدون در نظر گرفتن مالیات تا سقف 8 هزار دلار به سال بعد یا حساب RRSP خود منتقل کنند.

News Editor
Author: News Editor