• چ. اکتبر 23rd, 2024

ایرکانادا در بین ۱۰ شرکت هواپیمایی آمریکای شمالی آخر شد

قریباً نیمی از پروازهای ایرکانادا اواخر ماه جولای با تاخیر همراه بوده‌ است و همین مسئله باعث شده است که بزرگترین شرکت هواپیمایی در کانادا در رتبه دهم در بین شرکت‌های هواپیمایی آمریکای شمالی قرار بگیرد.

یک گزارش جدید در رابطه با سروقت انجام شدن پروازها نشان می‌دهد که، ایرکانادا در میان ۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکای شمالی در رتبه آخر قرار دارد.

بر اساس آمار شرکت داده‌های هوانوردی Cirium، ماه گذشته فقط ۵۱ درصد از پروازهای ایرکانادا، بعنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا به موقع انجام شده است.

هواپیمایی دلتا

در این رتبه‌بندی وست جت با انجام به موقع ۶۲ درصد پروازها در رتبه هفتم قرار گرفته است. این دو نتیجه در مقایسه با شرکت‌های هواپیمایی آلاسکا و دلتا ایرلاین که به ترتیب ۸۲ و ۷۹ درصد پروازهایشان را به موقع انجام داده‌اند ضعیف بوده است.

۶۶ درصد پروازهای آمریکای شمالی به موقع بوده است

میانگین عملکرد به‌موقع خطوط هوایی آمریکای شمالی در مجموع ۶۶ درصد بوده و در مقایسه با اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا بدترین وضعیت را داشته است.

پیتر فیتزپاتریک، سخنگوی ایرکانادا با بیان اینکه ماه گذشته حدود ۱۴۰ هزار مسافر طی ۳۶ هزار پرواز با ایرکانادا جابجا شده‌اند گفت: «همانند هر سیستمی، خطوط هواپیمایی نیز زمانی که با ظرفیت کامل کار می‌کند، ممکن است فرآیندها را ضعیف کند و در صورت بروز مشکلات زمان بیشتری برای بازیابی طول بکشد. با این حال، بسیاری از تاخیرها نسبتا کوتاه بوده اند.

ماه گذشته، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، سازمان‌های کنترل ترافیک هوایی آمریکای شمالی از جمله Nav Canada را به دلیل کمبود نیروی انسانی که تداوم ایجاد تأخیرها و اختلالات غیرقابل قبول را به دنبال داشت فراخواند.

Nav Canada اذعان کرده است که برخی از تاخیرها در بزرگترین فرودگاه‌های کشور در دو ماه گذشته تا حدی به دلیل کمبود کنترل کننده‌های ترافیک هوایی بوده است.

همانطور که هواپیماها منتظر فرود هستند، مدت زمان صرف شده در دور باند می‌تواند ساعت‌ها به شیفت‌های خدمه پرواز در هر هفته برسد و آن‌ها را به سقف ۲۸ روزه خود نزدیک‌تر کند و تا پایان ماه فرصت کمتری برای آن‌ها ایجاد کند.

«دانکن دی»، مدیر عامل سابق ایرکانادا در این رابطه گفت: «اگر مسائل کنونی طی هفته‌های آینده حل نشوند هواپیمایی‌ها با چالش‌های مشابه بیشتری مواجه خواهند شد.»

به گزارش سرویس ردیابی FlightAware، تنها در روز چهارشنبه، ایرکانادا شاهد ۵۳۳ تاخیر یا لغو از حدود ۱۲۵۰ پرواز بود. «فیتزپاتریک» افزود: ما در جولای شاهد ۲۶ روز رویدادهای آب و هوایی مهم در ایالات متحده بودیم با این وجود ایرکانادا به بیش از ۵۰ شهر آمریکا پرواز داشت.

با این حال ماه گذشته دو سوم پروازهای پنج تا بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت آمریکا به موقع انجام شد که 15 درصد از پروازهای به موقع ایرکانادا بیشتر بوده است.

News Editor
Author: News Editor